onsdag 9 mars 2011

Liten vs Gammal och lite skadade föräldrar på det....

Nyss hemkommen från öppnis med en trött liten herre. Mat är avklarat med diverse utbrott och sängläge på den lille nu. Jag är grymt sugen jag med på att inta samma läge men gör jag det så blir det

1 Ingen dusch
2 Ingen undanplockning av leksaker
3 Ingen hängning av tvätt
4 Ingen sortering av kläder
5 Ingen dammsugning

Satan i gatan vad mycket roliga saker jag skulle kunna missa........

Jag är trött! Så jävla trött! Eller kanske inte trött men musten gick ur mig........

Den lille har en "period", trots, utveckling, vad vet jag. Kanske han helt enkelt är den här typen?! Den typen som när det går emot honom kastar sig på rygg på golvet och skriker, slår, sparkar, tuggar fradga...... Vid matbordet när vi säger nej till mer ketchup, kastar både bestick och tallrik vilt omkring sig och trotsigt tittar på oss och bara skriker rätt ut. Han är den typen av unge just nu som man rynkar näsan åt när man ser i tex affären mm. DET är min lilla just nu.

Emellanåt så är han världens finaste lilla buse. Den lilla kroppen som susar runt. När han kommer med sina knubbiga små händer och vill hårgosa. När han på sitt "linuspålinjenspråk" berättar något för mig och jag inte förstår ett endaste dugg. Så mycket kärlek.

Idag så sa han ett klockrent ord. Faktiskt. Han sa hej då. På riktigt. Helt rent uttalat så att vem som helst kunde förstå. Det börjar arta sig.

Till mer allvarliga saker så ligger min mormor på sjukhus igen. Det är inget ovanligt. Hon åker in titt som tätt. Trist är det dock. jag tror inte att hon är så sjuk egentligen. Hon har för lite om sig att göra och för mycket tid till att känna efter. Hon är nog lite sjuk av saknad oxå efter att morfar gick bort. Lite kärlekssjuksaknad. Stackars lilla mormor.

Min sk mamma kunde dock inte ringa och berätta för mig att mormor åkt in. Jag fick gissa mig till det efter missat samtal och en liten röst som hostade till på mobilsvaret som lät som mormor och när hon inte svarade hemma så förstod jag. Min sk mamma fick inte ringa min mobil för sin man då han tycker det är för dyrt med mobilsamtal...........Dock så skyllde hon på att hon inte visste om jag var hemma eller på jobbet??????Jag har varken tele på jobbet eller nån hemma, bara mobil vilket kärringen vet. Tack o lov att man kan välja bort sina föräldrar i vuxen ålder. Ett av mina val som jag känner mig nöjd med. Jävla människor.

Nu ska jag ta tag i något.....kanske.......om en stund efter kaffet........

1 kommentar:

  1. ;-) Han visar vad han vill, känner och tycker helt enkelt. Bra att han är så nära sina känslor även om man som förälder ibland kan få krupp kan jag tro. :-)

    Sötaste liten!!

    SvaraRadera