söndag 20 mars 2011

Bland zumba, snor, migrän och sol.....

befinner jag mig just nu. Vi borde sitta i bilen på väg till sälen nu men liten är tillbaka där vi startade för lite drygt 2 veckor sedan:( Jättehosta, snor och superhög feber. Inatt hade han 40,1 men idag har den legat runt 38. Dock så har han varit som ett plåster på mig hela dan än så länge. Att göra te och macka med en liten i famnen är inte lätt!

Igår var det zumba och herregud vilken hett pass! Tokintensivt från första sekunden till den sista. Jag såg ut som en tomat i ansiktet och var sjuuukt svettig. Tyvärr så var det för hårt för mig då migränen kom som ett brev på posten efteråt och shit vilken styrka den kom med:( Jag vet ju detta men det är så jävla svårt att hålla tillbaka. Kul var det iaf och killen som hade passet var duktig och rolig. (åkej, han var lite het oxå som tjejen i receptionen sa);) ha ha ha.

Jag kraschade i sängen efter en kebab  och sov hela natten tills fina A väckte med ett sms. Hon skulle minsann ner och träna och tro´t eller ej men jag anslöt jag med! Knasigt tyckte mannen med tanke på att jag blev totalt däckad på kvällen och hade ont hela natten. Jag kände dock att en runda på gåbandet och sedan köra igenom mina 4 maskiner som jag hittills har fått skulle kännas bra. Att sen få stretcha länge var det jag mest längtade efter. Förstår inte dom som inte stretchar efter träningen....det är ju det skönaste plus att min kropp skulle dö om jag inte gjorde det. Jag skulle se ut som ett missfoster med axlarna under öronen och nacken stel som en stelopererad. Hualigen. Att jag för första gången i mitt liv tränade innan frukost gör att jag känner mig riktigt duktig fast en banan tog jag på vägen, annars hade jag spytt av hunger. Nice där på gåbandet.

Nu ska jag dricka kaffe, be en bön att liten blir bättre så att vi denna tiden imorgon är uppe i sälen i solen istället och detta gör jag på den fina kaffetrappan i solen här!

2 kommentarer:

  1. ja Zumba är kul. Jag kör här hemma för fullt nu när jag köpt min dvd-box. köpte min på www.uffessakerochting.se så vi ka köra när vi vill. Lycka till. /S.A

    SvaraRadera
  2. Japp, kul och svettigt:) Du måste prova ett pass med andra som jag gjort fst jag har ju inte provat tv-zumban....Det kanske är skönare och köra själv....hm, jag kanske ska prova den med:)

    SvaraRadera