fredag 18 mars 2011

Döper om vårdguiden till fittguiden istället!!!!! (är du känslig så sluta läs nu)

Vad i helvete är dom till för???? Inte för att hjälpa oss när vi ringer iallafall!!!!

Jag bad om att bli kopplad till barnakuten där vi varit idag.....blir kopplad till den där jävla helvetesguiden där jag får ett smärre utbrott då jag ville bli kopplad till AKUTEN!!!!! osså blir jag kopplad dit! Va faaaan!!!!

Dom får inte ge rådgivning om läkemedel och dom får inte ställa diagnos! Standartfrasen är: - Om du känner dig orolig så tycker jag att ni ska åka in! Jamen jaha, tack så jävla mycket!!!! Hur många åker inte in i onödan då vi själva ska göra en bedömning på våra juveler??????

Ringer tillbaka till växeln på ds och tjafsar med dom oxå. Självklart måste dom kunna koppla förbi mig men det gör dom icke.

Fan, jag skulle lika gärna kunna sitta där och svara i telefonen. Jag har aldrig fått mer hjälp där än vad jag redan visste.

Jag lovar att det är den här jävla regeringen som bestämt att ALLA akutsamtal ska gå till fittguiden. Jävla fittregering.

(om du inte fattat det så är fitta det absolut värsta ord jag vet.....) FITTA på allt just nu!!!!!!

2 kommentarer:

  1. och jag sitter här och tycker synd om dom som fick dig på andra sidan luren.
    sorry.
    men att ge råd & diagnostisera på telefon kan vara livsfarligt.
    är det dessutom någon som är otrevlig så blir liksom inte jobbet vare sig lättare eller trevligare.
    hoppas att ni blir pigga & krya snart i alla fall.

    SvaraRadera
  2. Jag förstår att det inte är deras fel att dom inte kan hjälpa. Tycker det var bättre förr när man faktiskt kunde komma fram till akuten direkt OCH även få hjälp hos vårdguiden vilket jag inte tycker att man får ett endaste dugg idag. Det är vår erfarenhet iaf.

    Tack för krya på, än så länge är det bara liten som hostar andan ur sig.....

    Kram på dig

    SvaraRadera