onsdag 15 december 2010

Think OUTSIDE the box......

NU vet vi att han det är när han sover 1 gång om dagen som han vaknar mitt i natten och somnar inte om förrns timmar senare. När han sover 2 ggr så sover han fint hela natten! Mannen sa för månader sen att han trodde det var bäst att låta honom sova 2 ggr då det inte kändes som han riktigt klarade sig på en gång. Näpp, sa jag. DET ska räcka med 1 gång, han är ju nästan 1 1/2 år. Då SKA det räcka med 1 gång.........Säger vem? Säger "handboken" det? Ja förmodligen eftersom det är inpräntat i mig. Ni vet den där magiska handboken vi föräldar har med vad som ska och inte ska. 12 månader? Jamen då SKA det vara 12 månaders mat!!!! Samma sak med vällingen. Samma sak med ålder. Är dom 1 år, så ska dom kunna ditt och datt. Fy fan och herregud vilka krav vi föräldrar har på oss och vilka krav vi ställer på våra barn!!!!!!

Jag är dock lite bättre med nr 2 nu men med första barnet var det hemskt ibland. Det tog mycket kraft att våga tänka utanför ramarna, gå på magkänslan och inte följa alla måsten. Det värsta var nog och är fortfarande att man ständigt blir ifrågasatt. Gör ni si? Varför inte så? Det gör vi! Det SKA man göra!

Min son är 17 månader. Jag började ge honom gröt vid 4 månader, mat vid strax före 6. Han dricker fortfarande 8 månaders välling för att magen inte klarar den han "borde" dricka. Han sover fortfarande 2 ggr om dagen, för att han BEHÖVER det! Så lite outside the box har vi tänkt, jag och mannen, gått på magkänslan. Hade jag lyssnat på mannen angående sömnen så hade vi sluppit legat vaken mitt i natten inatt.

Just det, för att chocka er "boxare" lite till:) Han fick äta mcdonalds strips FÖRE 1 år ålder!!!!(fst osaltade;))

Egentligen ligger problemet hos mig. Jag hatar känslan man får bara att ständigt bli ifrågasatt och måsta förklara varför vi gör som vi gör. Till er som jag gjort samma sak ber jag om ursäkt. Vi sköter oss själva bara och dömer inte varandra. Vi försöker lära av varandra istället i form av erfarenheter och skiter i allt vad Wahlgren och Juul och allt vad dom heter säger.

Då säger vi så då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar