fredag 3 december 2010

Dag 1 - This is who I am

Lite trasig, knasig men med ett hjärta fullt av kärlek.....

För mig , mina barn, mina kära och nära.

Tydligen så är jag 32 år men känner mig som 20. Fick visa leg på bolaget häromveckan när jag handlade starkglögg???? som inte ens var till mig själv eftersom jag inte dricker alkohol alls. Mitt sjukt stora leende på väg ut vidare i centrum tvingade mig att ringa mannen för om jag pratade i telefon behövde inte folk undra om jag var sinnesjuk med ett galet smile;) Åldersnojja? Ja absolut! Rädd för att dö för att man blir äldre? Ja så är det nog. Finns mycket jag är rädd för: Mörker, Onda människor, Sjukdomar, Spindlar, Ormar.....ja sånt som de flesta andra funderar på.

Jag har 2 barn, bor i ett kanske lite för litet hus med för mycket fix för vad jag/vi egentligen klarar av MEN vi vill inte bo i lägenhet. Friheten med hus är oslagbar. Drömmen är att få bygga ett nytt hus en liten bit därifrån vi bor nu. Kanske om några år när ekonomin ser bättre ut.

Bor i Vallentuna där jag bott i hela mitt liv förutom mina 3 första år då jag bodde i Täby där jag oxå är född. Kanske är jag född i Täby centrum?.....Det skulle förklara en del........ Jag jobbar som redovisningsassistent. Ett yrke som jag lixom halkade in på bara. Kul med mycket att lära. Jobbar i en liten firma, jag och min chef, det är vi lixom. Hon är super och jag trivs men saknar den sociala biten. Har tidigare jobbat i butik, reception etc och saknar den kontakten man får med andra människor. Jag älskar att prata, är väldigt social och för det mesta glad och kanske lite sprallig....lite för ibland. Jag har stora drömmar om allt och ingenting. Drömmer om andra yrken men det är inget jag avslöjar här:)

Några moln jag har i mitt liv är:

Min migrän som jag haft sedan tidiga tonåren och den är det största molnet. Den är och har varit otroligt handikappande för mig hela mitt liv. Skolår lixom arbetsliv har varit svårt. Det är först nu som jag börjar få lite kontroll men den stjäl fortfarande mycket tid. Dock så har jag blivit tvungen att bita ihop mer sen jag fick barn än tidigare, på gott och på ont. Jobbar halvtid nu efter lååååång heltidssjukskrivning. Kämpar vidare.......

Ett annat moln är att jag har en otroligt dysfunktionell familj. Mina föräldar har jag knappt någon kontakt med och mina 7 halvsyskon har jag bara kontakt med ett par av. Mycket konflikter och egensinniga människor som bara får mig att må dåligt. Min mormor som ännu är i livet dock 89 år gammal är alldeles normal och henne älskar jag otroligt mycket.

Jag har senaste året kämpat mot panikångest som kommer då och då. Det är fruktansvärt och har man inte haft panikångest så fattar man inte hur hemskt det är. Man dör när det kommer.....tror man. Kort och gott!

Jag har mycket sol i livet oxå. De största två är mina barn såklart. Jag är en obotlig gottegris helst choklad. Älskar mat bara jag slipper laga. Musik, dans, blogga, shoppa, fika är några saker jag gör som gör mig glad. Te är gott oxå, helst på kvällen i soffan framför tv;n. Ikea är kul att åka till. Det ska jag göra imorrn.

Min blogg är väldigt personlig ibland så jag tror att de få som läser ändå har en ganska klar bild om hur jag är. Att hålla en kort presentation av mig själv är inte riktigt jag;) Men nu ska jag sluta iaf.....på återseende!

3 kommentarer:

  1. Vi är alla lite trasiga vännen!! ;-) Jag tycker trots din bakgrund att du blev alldeles perfekt. Lite knäpp, men perfekt! KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Håller fullständigt med föregående talare!!! PÖSS O KRAM

    SvaraRadera
  3. Aaaa ni söta:)Kramisar på er!!!!!

    SvaraRadera