tisdag 28 december 2010

Dag 24 - Det här får mig att gråta

Bröstcancergalan och Svenska hjältar galan, då grät jag av olika skäl. Jag gråter lätt. Jag har lixom mina känslor lite utanpå mig ibland. Jag känner så mycket. Förr hade jag lite svårt att visa känslor, nu visar jag massor hela tiden. Jag måste det.

Att kunna gråta är en gåva man ska ta hand om. Att gråta är det bästa sättet att släppa loss på. Sorg, lycka ja vad det nu kan vara.

Det som får mig att gråta är när andra människor far illa. När orättvisa saker händer. När det blir för mycket för mig inombords. Fast ibland kommer gråten bara för att, man vet egentligen inte varför, den bara kommer. Jag gråter när jag kollar på tv oxå. Har gråtit till tecknade filmer bara för att the moment är så fint. Jag är gråtknäpp helt enkelt! En riktigt cry baby.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar