fredag 31 december 2010

Några mer drömmar jag har.......

är att vi ska kunna skramla ihop pengar och fara till Thailand i slutet av mars el så. Detta år har lixom inte varit det bästa ekonomiskt om man säger så. Nu börjar mannen att jobba på nytt jobb i början av januari efter inskolning på dagis av liten som jag hoppas ska gå jättebra. Jag kommer förhoppningsvis att kunna jobba lite mer än mina 50%. På så sätt kanske vi kan börja spara ihop lite pengar. Nackdelen med att bo i gammalt hus är att mycket av pengarna går åt till att laga och renovera vilket inte är så jäkla kul jämt. Vi gillar ju att resa men på den fronten har det ju varit lite torka om man säger så.

En annan resa som jag skulle vïlja göra under kommande år är en långweekend eller allra helst en vecka till New York. Med mina barn såklart. Varmt ska det vara så man kan gå runt i fina kjolar och klackiga skor och leka lite SATC. Drömmen om New York har funnits sen jag var liten och såg den här Då var jag 7 år gammal och bestämde mig för att jag skulle ta mitt pick och pack och dra till New York!!!!! Jag ångrar än i dag att jag inte gjorde det! När jag blev äldre såklart:) Det var där min fascination för den staden väcktes. Sen kom SATC och längtan blev ännu större.

Vi får se vad kommande året 2011 kan bjuda på. Detta år var bättre än det förra så kanske nästa kan bli ännu bättre:) Hoppas det jag gör! May the force be with me.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar