torsdag 21 januari 2010

Patriot....

Okej... ska vara helt ärlig, jag vet egentligen inte vad patriot betyder men det har väl något med att göra att man är stolt över sitt land el nåt. Ivanliga fall så tycker jag att sverige inte är något speciellt att ha MEN igår tror jag att jag läste på aftonbladet att vårt pyttelilla skitland:) ligger på plats nr 3 över världens alla länder när det gäller att bidra med pengar till olika hjälporganisationer. DÅ blev jag STOLT. Vi bevisar verkligen att även liten kan vara stor i vida världen.

Just nu känner jag mig lite låg ändå. För även om alla är generösa och skänker timlöner mm så verkar inte hjälpen komma fram riktigt. Såg just på nyheterna en hjälparbetar som berättade att dom har inte tillräckligt med folk samt utrustning för att rädda så många som dom borde. Människor kommer dit och ber på sina bara knän att läkarna ska rädda dom men det är hopplöst för väldigt många. Hon grät när hon berättade det. Jag grät när hon berättade och jag gråter nu när jag skriver. Jag önskar av hela mitt hjärta att jag kunde göra mer än jag redan gjort. Att jag var utbildad inom sjukvården och kunde åka dit och hjälpa till på plats men det kan jag ju inte. Herregud, vad mer kan vi göra för att få detta elände att vända???

Jag har redan bidragit med pengar men trots att jag inte jobbar just nu så tänkter jag skänka en timlön idag mellan kl 2-3 iaf. Det borde alla göra. Sen får vi alla hålla tummarna för att våra pengar kan göra stor skillnad.....STOR skillnad....för det behövs

Trots allt hemskt som händer runtomkring så snurrar livet på ändå, visst är det konstigt....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar