torsdag 14 januari 2010

Oooops...

Nu har min svägerska varit inne och läst här:) va pirrigt tycker jag. Kul fast pirrigt att någon läst vad jag har skrivit:)

Snart ska vi på babysim, försöker få liten att sova här bara men det verkar vara lite sådär med det. Hör honom ligger och snackar i sovrummet. Aldrig att dom sover när man själv vill;)

Apropå ingenting så stod jag och funderade i morse på alla olika namn man har på personer omkring sig eller snarare titlar. Svärmor tex tycker jag låter så fult. Det har en så negativ klang. Förmodligen för att det så ofta är framställt som att svärmor ska vara någon slags mardröm eller nåt. Min svärmor har jag en fin relation med MEN jag har nog någon slags identitetskris med både henne och min svärfar. Jag har känt dom sen jag och min man blev tillsammans för 18 år sen, då var jag 13 år, bara barnet och kom från en rätt trasig familj. Dom fick redan då på ngt sätt någon slags föräldraroll för mig bara genom att finnas där. Dom tog tex med mig på min första semester mm. Dom hade ingen uppfostringsroll eller något sådant men just att jag blev medräknad så fort i deras familj har nog varit min räddning på många sätt. Tack till er för det. Ni har gjort mer för mig än ni nånsin kommer att fatta. Sen fick vi barn, då blev dom farmor och farfar. Summan av detta är att dom är vid sina namn, svärmor och svärfar, mamma och pappa och farmor och farfar. För mig är det krångligt när jag pratar om dom med andra för att jag inte vet vad jag ska titelera dom med riktigt. Oftast blir det farmor och farfar och det funkar väl...:) Iaf en rätt värdslig sak men bara något jag funderade på som sagt:)

Just nu ringde en vän och sa att dom hade koffeinfritt kaffe på annons nere på ica i centrum. 20 kr paketet. Måste dit efter simmet och handla lite. Kör numera bara med koffeinfritt pga mina ångestattacker. Många säger att koffeinet förvärrar stressen i kroppen vilket i sig förvärrar ångest och det låter rätt logiskt tycker jag. Det smakar exakt likadant och kan man skippa koffein så tror jag att det är bra. Det är ju faktiskt lite av ett gift för kroppen;)

Nu ska jag ringa min svägerska som för övrigt oxå är en ful titel men för långt för att säga min mans brors flickvän.....

Svärmor får bli kärmor istället....fast kärerska låter lite konstigt kanske.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar