måndag 4 januari 2010

Om och om igen...

Det är väl så det är med de små:) Sitter och kollar på "natt på museet" igen. Skitkul och kolla på Ben Stiller, dubbad..... rätt kass dubbröst oxå:(

Idag är det sol iaf men ack så kallt. Måste väl ut och gå en sväng iaf. Stor har forfarande lov från dagis så att bara sitta och häcka inne är nästan avskrivet men vi får väl se hur rastlöst det blir.

Apropå nåt helt annat så satt jag och tänkte på musikhjälpen som dom körde strax före jul, tack Jason, Ametist och Christer för många underhållande timmar med prat och grym musik:) Iaf så samlade dom in 5,7 miljoner. Det är ju helt sjukt underbart gjort. Om man tänker att vi är ungefär 9 miljoner i hela sverige och av dom 9 miljoner kan man tänka att 5,7 miljoner har bidragit med en krona var:) Om man som svensk skulle lägga undan 1 krona om dagen under 1 år så skulle det bli 365 kr!!???? Det är ju jättelite pengar i sammanhanget men om alla skulle göra det och hela tiden skänka till andra som har det svårt så skulle till slut världen kanske bli en finare plats att leva på. Jag har tänkt mycket på det det senaste halvåret. Att hjälpa andra alltså. Tycker att det är vår jävla skyldighet att hjälpa varandra. Alla kan inte ha det lika men alla borde leva drägligt. Ha tak över huvudet, äta sig mätta, ha kläder, känna sig lyckliga och framför allt vara trygga. Usch jag blir så ledsen när jag tänker på allt elände så nu slutar jag för denna dagen med det.

Mina tankar går hela tiden till min vän som är sjuk i leukemi. Jag fortsätter att vara optimist och tror stenhårt på att han klarar detta. "i belive in miracles"

Kärlek

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar