torsdag 7 januari 2010

"Jag ska bara....."

Så är vår 5 åring just nu. Att få honom att sova är ett riktigt projekt. Förutom att han måste "mysa" varje kväll vilket innebär soffan, tv och något att äta typ äpple innan han ska sova så när man väl fått honom att ligga i sängen så ska han bara, kissa, bajsa, dricka, har ont i magen..... Han är ju jättemörkrädd oxå och har nu för tillfället 3 st lampor på i rummet så det är väl kanske inte så konstigt att det tar tid och somna. Den senaste grejen är ju oxå att han ska vänta med att somna tills jag ska lägga mig vilket är ungefär typ 3 timmar efter att han borde ha somnat. Liten sover iaf bra men glöm att jag sa det för from om typ 1 timme så kommer han vakna och krångla och så kommer det fortsätta tills han är 22 och flyttar hemifrån:) Brukar vara farligt att tala om när något funkar bra när man har småbarn....

Jag är home alone ikväll, eller hur själv man nu kan vara med 2 barn men utan man iaf. Ska nog krypa upp i soffan och hetsäta dumlesnacks och kolla på någon feelgood film och bara njuta av livet. Gör ju iuförsig det nästan varje kväll men nu kan jag ju helt själv bestämma vad jag ska kolla på iaf..... YES I´m the queen of the remote tonight

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar