tisdag 19 januari 2010

Hur ser DIN gurka ut?

Min är lagom tjock, lagom lång och lagom grön. Undrar om det bara är jag som köper gurka med omsorg? Jag väljer verkligen min gurka i affären. Får inte var för mjuk, absolut inte för tunn och inte sådär tokgrön för då brukar dom smaka hav:) Ibland blir jag lite stressad när jag står i affären och klämmer och klämmer. Tycker folk tittar lite konstigt och det känns nästan lite perverst.....Häromdagen hade vi 2 gurkor i kylen för mannen hade köpt en oxå men jag kunde absolut se vilken jag hade valt och den var såklart godast:) Undrar om han oxå väljer eller bara tar första bästa? Måste fråga....... Eller inte.....Hm, vissa saker kanske man ska behålla för sig själv.......;)

Igår var det snöstorm här hemma. Då gick vi ut och grillade korv på tomten. Det hann bli mörkt och det var mysigt, fast lite konstigt. Tyckte grannarna kollade lite konstigt på oss men dom är från holland;) ha ha ha ha. Sen gick vi en promenad i mörkret och det var oxå mysigt. Tänk vad lite som krävs för att bryta vardagstråket. Mera sånt tack!

Jag snorar fortfarande, stackars mig:(

Till sist..


"Välj gurka med omsorg. Rätt val ger dig välsmak och lycka"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar