lördag 9 januari 2010

Aaahhhh vad skönt...

Här sitter man nu i soffan med datorn och lite kaffe, liten sover och dom andra är i pulkabacken. Har just haft svåger och svägerska här med pytteliten kille på 12 dagar, sååå söt är han:)

Igår var faktiskt jag i pulkabacken med stor och liten och en vän och hennes kille. Kul men ack så kallt. Stod och kollade på när han susade ner för backen på sin snowracer med adrenalinpumpande hjärta, både han och jag tror jag:) Jag som mamma såklart orolig att han skulle ramla eller köra in i ett träd men icke då. Han har superkoll min underbara kille. Efter en stund stod jag mest där och var lite stolt över att han kör så bra och bara är så jävla underbar.
Tack mina båda barn för att ni är så underbara, jag älskar er över allt annat på denna jord. Kärlek!


Igår tog jag mig iväg till min väns fru, han som gick bort i måndags och lämnade en blomma och kramades lite. Det kändes bra, inte lika svårt som jag befarat. Deras underbara två små tjejer var ju där oxå så stämmningen var ganska lätt. Vi pratade bara en kort stund om ditt och datt, såklart lite allvar men svårt med två små brevid. Vi bestämde att ses nån dag i veckan oxå.


Sen på kvällen fick jag en ångestattack i form av muskelskakningar så jag bestämde rätt snabbt att ta lugnande piller för att kunna koppla av. Det kändes som ett bra beslut och idag känns det lättare. Vad som ändå var positivt var att det bara var just muskelskakningar och inte nåt alls fokuserat på andningen, det känns skönt. Jag tror att jag ändå har allt under ganska bra kontroll. Kanske inte så konstigt att få en reaktion på denna veckan. Det är inte varje dag någon man känner dör. Mycket funderingar på hur man ska hantera allt runtomkring. Iaf så känner jag att lite muskelskakningar kan jag ta när det har varit jobbigt. Dock då måste jag komma på ngt sätt att slappna av på utan att ta lugnande piller men det kommer nog så småningom. Såklart vaknade jag imorse med grym spänningshv kombinerat med migrän. Förmodligen av spänning sen gårdagen eller jobbiga drömmar. Nu känns det bättre iaf.


För en stund nu så lägger jag allt jobbigt i en låda någonstans där jag glömmer bort den och tänker nu på vad som gjort mig glad idag:


* Mina älskade barn såklart, dom gör mig alltid glad:)
* Min älskade familj som var och hälsade på idag med världens sötaste minsta:)
* Min man som är så fin som jag ska vara extra snäll mot nu när dom kommer hem för jag har varit lite bitsk idag mot honom, vet inte varför:(
* När jag tittar ut och det är så fruktansvärt vackert så att det nästan gör ont i kroppen:) "hej mitt vinterland"
* Metropol på radio för att det hela tiden är så grymt bra musik som bara gör mig glad:):):)


Hmm vad ska man äta idag..... Vill svulla.....



"Lev idag, varje dag"


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar