fredag 30 april 2010

Varför valborg?

Jag har inte gillat valborg ett endaste dugg sen jag var liten, kanske en sådär 8-9 år tror jag. För mig är valborg bara ihopkopplat med fylla och bråk. Trist men sant. Dock så försöker jag år efter år att omvärdera och istället göra något kul bra av det hela, känner att jag kanske är på god väg nu........Alldeles i vårt område här tände dom en brasa förra året som han som var ansvarig dock fått eldningsförbud på!!!!! MEN brydde sig nada till vår förtjusning. Annars så finns ju den jättestora för heeeela vallentuna nere vid sjön men me no like:( För stort ställe med för mycket folk helt enkelt. Har ingen lust att köra racet med att träffa massa folk som man aldrig träffar annars och bli tvungen att stå och ljuga om att det är sååååå kul och ses och vi måååååste höras och bla bla bla......Oftast så är det ju bara skitsnack så det känns totalt meningslöst. Detta slipper man vid "vår" lilla brasa här. Det är ju bara grannar och dom behöver man ju inte göra sig till för helt enkelt:) Min gamla bästis som ju numer är min granne:) kommer dit hoppas jag så vi får tjabba lite......Veckan har gått och den där fikan var svår att få till. Det har ju blivit lite knepigare med tiden för sådant nu när man jobbar och det hela tiden är så mycket annat som ska hinnas med såsom sim, träning mm.....Dock så ska den ske snart!

Liten ligger i vagnen och sover och stor leker med grannbarnen brevid här, mannen fick åka till ica och handla och här sitter jag och bara njuter av lugnet och tystnaden........och fågelkvittret som strömmar in genom det öppna fönstret........poesi....................

Kärleken är som en fågel, håller du för hårt så dör den, håller du för löst så flyger den sin väg........

Ha ha ha apropå fåglar helt enkelt........ha ha ha ha ha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar