tisdag 2 augusti 2011

Back from paradise!

Summering av 2 veckor på åland:

Lika vackert och avstressande som vanligt.

Första veckan med hela tjocka familjen, härligt med stugan full!

Första helgen for maken och jag hem och gick på bröllop på värmdö. Att åka utan barn och slippa lekhörnan på båten var helt underbart och dom hade nog roligare kvar med resten i stugan. Ett jättevackert bröllop med smaskig mat och kul fest.

Väl tillbaka i stugan drog resten hem och vi lilla familjen blev ensamma kvar. Mysigt det med såklart. Blev ut med båten, tripp till Mariehamn, utflykt till vikingamarknad mm. Dock på natten mellan måndag och tisdag så vaknade liten och spydde i sängen, på golvet, i potta med mera. Fortsatte även ett par gånger på förmiddagen följande dag. Utan dusch, vattentoa och tvättmaskin känns livet i paradiset lite krångligare...... Det gick dock bra, ingen av oss andra blev kräkiga, tack o lov.

Några dagar senare på fredagen eller lördagen så fick stor feber och även jag följande dag. Jag hade utöver det spänningshv+migrän+mens+ont i halsen= rätt pissig kände jag mig. Vi kom hem igår och stor hade fortfarande feber då och även jag. Idag verkar det lugnare på feberfronten men min hals är svullen och jag mår lite halvdant. Dock så är det superhett ute och solen gassar så kanske att vi tar oss till stranden på em.

Väl hemma nu så finns det att göra.....Tvätta, tvätta, tvätta, tvätta, tvätta.............och ja sen var det ju det dära med att fixa med skithuset........men jag är ju sjuk så jag skiter i det nu..........HA HA HA HA HA HA

Sol sol så länge

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar