onsdag 24 augusti 2011

I världen "Gilla" och "Appar".

Men seriöst, säg nåt man INTE kan gilla just nu. Jag tycker det är så nördigt så jag garvar varje gång jag ser " Gilla oss på facebook".

Det känns som om vår lilla värld deltar i en sekt. En sekt där ens liv är styrt av fb och ajfån.

När man tänker på det så känns det lite obehagligt nästan. Att över 500 MILJONER människor är medlemmar på fb.

Det är inte det att jag inte hajjar grejen för det gör jag MEN jag vill inte vara en del av det. Trots att finaste brorsonen är med och undrar varför hans faster inte är;) Klart det skulle vara kul att få en inblick i hans liv men när ska jag ha tid?

Med min ajfån som jag inte har på jobbet? I bilen på väg till jobbet? När jag hämtar på dagis och skolan? När jag kommer hem och ska laga middag? När jag tränar? Nej såklart, på kvällen när mina barn sover och man kan sjunka ner i soffan och ta det lugnt! MEN, var det inte då som vi skulle umgås med vårt partner??? Eller räknas det som om man umgås när man sitter båda uppkopplade på fb?

Jag undrar om det kanske inte är så att dom flitigaste användarna är tonåringar och singlar? Det förklarar mycket för mig isånafall.

Gällande ajfån så fattar jag att det är en bra telefon MEN hysterin kring fenomenet får mig att inte heller vilja vara en del av det heller. Möjligtvis om det kommer en app som heter " Du bestämmer". Jag lixom bara säger vad jag vill också blir det så. Typ "städa, tvätta, städa akvariet, handla, laga mat nu!!!! Kom med den appen så hänger jag oxå på.

Tills dess så får jag väl gnata vidare med min rosa ericsson som man kan ringa, messa och ta bilder med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar