tisdag 2 augusti 2011

Noll Tolerans!

Jag blir lika förundrad varje gång men denna gången riktigt jävla arg!

På båten hem igår gjorde vi misstaget att gå ner i taxfreen innan vi alldeles strax skulle komma i land. Big mistake!!!

Liten var jätteduktig hela resan trots att klockan nästan passerade läggdax. Så väl nere i butiken så ville han dra en egen kundvagn efter sig vilket var typ omöjligt då hela butiken var smockfull med sprithandlande människor. Jag blev lixom tvungen att försöka förklara på ett mkt pedagogiskt sätt för en 2 åring att han inte kunde gå med den då han riskerade att bli söndertrampad av människor som bara ser framåt och inte skulle se honom. Det funkade inte. Han börjar skrika och gråta då jag tar bort korgen såklart och jag blir tvungen att lyfta upp honom i famnen. Han ser pappa gå iväg och blir ännu mera galen och skriker ännu mer efter honom. Jag letar upp mannen och ger över ett skrikande barn till honom. Samtidigt råkar jag se tanten bakom mannen som stirrar surt på oss, mumlar ngt och himlar med ögonen??????? Jag TÄNKER: Jävla pissfitta, sluta glo men säger såklart inget. Är lite småstressad över att han vägrar och lugna sig men vad fan gör man? Han är 2 år! Vi försöker stå och dividera om vad vi ska ha då jag ser pisskärringen IGEN stirrar och snörper på munnen. Jag TÄNKER: men sluta snörpa med munnen din häxa, han är ett barn!!!! MEN säger inget TILLS hon himlar med ögonen igen!

NEJ, NU MÅSTE JAG GÅ UT MED HONOM FÖR DET ÄR SÅ JÄVLA SURA MINER HÄR! riktat mot the little sourpussy!

Herre jävlar vad skönt det var att få säga det bara sådär fritt ut. Jag gör nästan aldrig det. Blir bara sur och ältar tills jag blir tokig och verkligen ÖNSKAR att jag hade sagt nåt. Jag kunde dock ha sagt nåt i stil med att: Du, om du tror att jag tycker det här är kul så tror du fel. Om DU tror att du kan lugna honom så varsågod!

Jag gick iväg med skrikande liten genom butiken och ner till bilen. Där fick jag ett litet psykbryt och skrek TYST NU!!!!!! men det hade noll effekt. På vägen ner så suckade folk högt när jag klämde mig förbi. Fler snörpande munnar och tom en tjej med eget barn???? HÖLL FÖR ÖRONEN när vi gick förbi!!!!!!

Vad är det med folk? Jag kan fatta att man börjar undra om en 10 åring beteer sig så men en liten 2 åring??? Han var trött, det var tjockt med folk, varmt.....Fan, tom jag ville skrika men eftersom jag är vuxen så förväntas det annat av mig. Oavsett, om folk har så lite tolerans mot ett skrikande barn så kanske det inte är så konstigt att världen ser ut som den gör!!!!

Bara för det så ska jag nu tala om vad JAG har noll tolerans mot:

Människor som STINKER sur svett. Ni vet, när det luktar så där surt tyg.Sådär så det fräter i näsan. DÅ vill jag skära av mig näsan fort som fan och bara glömma vad jag just varit med om. MEN jag snörper inte på munnen och himlar med ögonen för det! Jag stänger bara av min näsa och hoppas på bättre luft snart.

Människor som snörper med munnen åt mina barn!!!Å himlar med ögonen!!!!!! DÅ blir jag ARG!!!!!!!!

Sluta snörpa med munnen för min skull och sluta himla med ögonen så blir världen lite bättre för mig iallafall!

TACK!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar