torsdag 20 maj 2010

Tänk dig för......

innan du säger något om någon till någon. Denna någon kan känna någon som känner den någon som du pratar om........

Saker och ting kan få oanade konsekvenser om bara ett litet litet skvaller som du bara var tvungen att få säga......... tror att alla gillar att skvallra lite ibland, gillar man inte att skvallra själv så brukar man dock ändå gilla att lyssna.....om så bara litegrann.....

Ofta blir det helt fel när man ska berätta något man hört vidare till någon annan. Vissa klarar det andra inte. Det är när dom andra som inte klarar att föra sakliga saker vidare som det blir fel. Saker faller ur sitt sammanhang och blir både för stort och litet. Då kan det vara svårt att stå för det man sagt när det blivit så fel.

Jag skvallrar ibland....mer förr, idag kanske jag tänker mer på vad jag säger och framför allt till vem. Jag är inte blåögd och litar inte på folk i tid och otid. Man måste förtjäna mitt förtroende på det planet, att jag ska lita på någon. Har lärt mig av livet att det aldrig går att helt och hållet lära känna en människa fullt ut och i och med det lita på någon fullt ut. Alla har sidor som vi gömmer eller förtrycker. Sen är det ju ett faktum att olika människor i ens omgivning lockar fram olika sidor hos en. Både på gott och på ont. Alla människor hamnar någon gång i en sitution där dom ställs inför rätta och måste göra val om dom ska göra det som står för dom eller göra något nytt och annorlunda dvs något som egentligen inte står för dom själva. Människan är komplicerad och rörig tycker jag. Känns som att vi ofta säger en sak men menar en annan. Gör en sak men vill något annat. Hur ska man få balans i allt?

Dessa djupa tankar har med att göra med olika konflikter jag har i min "familj". Konflikter som jag inte själv har valt men ack som fått mig att må så dåligt. Konflikter som jag försökt ta mig ur men inte fått chansen till. Det känns otrolig orättvist.............

Jag jobbar med att tänka på vad jag säger om andra till andra. Jag vill kunna lita på andra därför ser jag till att andra kan lita på mig. Jag försöker vara mot andra som jag vill att andra ska vara mot mig. Ibland lyckas man bra med allt ibland inte alls....Ingen är ju perfekt......Tror fan tom Moder Theresa gjorde fel ibland och faktiskt självaste Jesus likaså...... Oavsett så kan man ju bara ta ansvar för sig själv....och det är ju en bra början..........en väldigt bra början......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar