söndag 16 maj 2010

För kung och fosterland.....

eller......Ärligt talat, hur många under 80 år är ens ett uns intresserade av Viktorias och Daniels bröllop????? Det är sånt tjatande hit och dit och det ska vara så jävla märkvärdigt. Alla ska sko sig på detta och tjäna pengar. Osså var det sånt rabalder kring Laila Bagge och Niklas Wahlgrens bröllop för att dom sålde ut sig till media?????? Vad ska då detta kungliga bröllop då vara?????? Det som jag irriterar mig på är att det ska kosta så fantastiskt mycket pengar, pengar som vi som skattebetalare ska stå för och JA jag vet att hela sverige kommer bli knökfullt med fotograferande japaner hit och dit som spenderar pengar men det skiter jag i. Jag tycker Viktoria ska föregå med gott exempel och gifta sig jävligt billigt med argument att världen blöder i form av krig, svält och onda människor så jag väljer att inte lägga miljoner på att säga "ja" i kyrkan utan att istället jobba för att istället få in dessa miljoner till bättre behövande.......Man blir ju inte mer gift ju mer själva bröllopet kostar........Det kan många hollywoodkändisar skriva under på.

Jag vet att jag låter så trist nu men sånt här stör mig. När pengar, otroliga summor pengar läggs på totalt meningslösa saker samtidigt som världen sakta men säkert rasar samman. Det dog flera hundra människor häromdagen i Irak igen........Oskyldiga människor som dagligen är utsatta för krig med allt vad det innebär....medans världen i tysthet tittar på....ett inslag på nyheterna men sedan så faller det i glömska...........i samma stund som vi zappar vidare eller stänger av........Mitt i allt det så ska hela sverige ha folkfest och lyckligt se på när ett kungabröllop för fler miljoner äntligen blir av.........Nä jag gillar inte alls.....inte ett dugg faktiskt.

Skit i det nu. Nu ska jag sova efter en långpromenad och en hel full arbetsdag. Dock en migränfri dag så jag känner mig nöjd helt enkelt. Mycket nöjd.

Dröm sött....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar