söndag 16 maj 2010

Nej hjärtat...

-mamma tycker inte att det är kul att vakna före 6 en gråmulen söndagmorgon.... Jag vet att du tycker att du sovit klart nu men åh vad mamma önskar att du bara kunde ha lagt ditt söta ansikte på kudden och bara sovit vidare. Jag vet att du har alldeles för mycket för dig men det skulle ändå varit skönt att få sova en liten stund till......

Nu är vi vakna iaf. Liten sover ju fortfarande på natten så jag ska inte gnälla alltför mycket. Dock så är det ju allmänt känt att jag mer än gärna sover så mycket jag bara kan:) Imorse var dock liten klar med sovandet strax före kl 6. Jag smög det tystaste jag kunde, upp i köket och värma välling, smög tillbaka och la liten i vår säng som nu innehöll 4 st varav 2 sovande snarkandes killar oxå jag och liten som fick dela på en kant. Liten försökte frenetiskt grabba tag i brorsan som låg närmst och lyckades väl klösa honom några gånger så han grymtade till men mer drama än så blev det inte där. Vällingen tog slut och jag smög upp med liten igen och la honom tillbaka i hans säng. - Sov nu liiiite till, sa jag och smög tillbaka till sängen. Det var tyst en liten stund, precis så jag nästan hann somna....sen så kom det obligatoriska höga ljuden.......skaka galler med nappen dvs dra nappen mot spjälorna, samt hans dramatiska dödsrullningar lixom krokodilerna gör när dom fått ett byte. Han hade inget byte under sig men oj vilka rullningar han kan den där lilla;) Nu sitter vi här i vardagsrummet, 1 timme har gått sen han vakna.....och börjar han inte gnugga ögonen lite nu kanske;) Nedräkningen har börjat tills jag åter får inta sängläge......förhoppningsvis utan den stora folksamlingen.......åh vad skönt det ska bli........

1 kommentar:

  1. Ja varför!! Vi gick dessutom upp 3.30 för att ge honom mat och det verkar ni slippa! :-) Han sover 3 av 7 nätter rakt igenom. Vid 6 månader kan man försöka ta bort nattmålet. Jag onskar oss lycka till!!! haha

    Tur att de är söta som smultron!

    KRAM KRAM

    SvaraRadera