onsdag 5 maj 2010

Lite bakgrund el sammandrag.....

Gällande min migrän.........Har haft skiten sen tidiga tonåren. Tror att det kom i samband med mens som kom när jag var 11. Började med att få gnisselskydd till tänderna, sen tandställning sen glasögon bla bla bla för att sedan få diagnosen migrän. Minns att jag fick diagnosen ganska sent...sådär en 93, 94 kanske. Har alltid haft jobbigt med både skola och jobb. Svårt att få folk att förstå och svårt att ha ett normalt liv när det alltid varit så styrt av mitt huve:( Blev sjukskriven första gången 2001 efter att ha krockat min fiiina lilla golf:( (r.i.p), migränen blev värre efter krocken med nackvärk som bonus. Jobbade halvtid fram tills 6 månader senare då jag blev av med jobbet. Blev en låååång tid som sjukskriven med avbrott för barn mm. Började min anställning jag har idag i november 08. Jobbade fram till juni och blev sen mammaledig. Nu jobbar jag igen och migränen finns kvar dock kanske lite mindre.......Eller jag vet inte vad jag ska säga......Förr i tonåren så mådde jag illa och kräktes ofta plus att medicinen ganska ofta som jag minns inte funkade riktigt. Fick ofta attacker där jag blev liggandes 3 dagar i sträck. Fick ofta avgiftas för att jag tog för mycket medicin. Oj va läskigt det där lät;)......JAG avgiftade mig själv hemma dvs tog ingen medicin utan väntade ut migränattacken. Jobbigt men nog nödvändigt ibland.

Jag har fortfarande mycket migrän men nästan alltid funkar medicinerna. Ibland blir det bakslag, som igår, fast dos nr 3 funkade ju iaf;) Undrar hur min lever och mina njurar mår egentligen????? Apropå nåt helt annat....... Iaf så tycker jag ändå att migränen är lättare att hantera idag än förr MEN jag blir fortfarande lika låg när den kommer. Skitdeppig blir jag ofta rent ut sagt. Eller kanske bara less helt enkelt. Den är ju så jävla onödig bara.

Jag undrar hur mitt liv hade sett ut om jag inte hade haft min migrän?

Förmodligen hade jag druckit betydligt mer än vad jag gör idag eftersom jag inte hade blivit avskräckt för att jag med migrän blir typ dödssjuk dagen efter med vanlig huvudvärk PLUS migrän, illamående, spyr som en gris....you name it...... Är ju uppväxt med alkohol som lyste upp helgerna....:(

Hade nog gjort mer dumma saker eftersom jag inte hela tiden hade blivit hindrad av att jag alltid låg hemma i sängen med just migrän så fort något kul hände.......

Men mycket mer positivt hade nog hänt om jag inte haft migrän.......

Typ så hade jag nog gjort karriär inom något.......vad vet jag inte men migränen hade inte varit något hinder iaf..... Eftersom min karriär varit lysande så reste jag mer och såg mer av världen oxå........Det hade varit nice...........

Dock så kan jag inte önska detta, att den inte skulle ha funnits för då kanske jag inte skulle ha suttit här nu........Allt som har hänt mig inklusive min migrän har lett till att jag har världens 2 finaste barn som jag älskar över allt annat på denna jord!!!!! Precis som de flesta mammor gör:) Migränen är en del av mitt liv och en del av mig, varken jag gillar eller inte. Dock så tänker jag fortsätta önska att den ska ge sig av........ Jag ser framåt, inte bakåt och kan inte ångra något eller tänka att det skulle varit annorlunda. Det känns lixom nästan som man önskar bort det man har och det gör jag ABSOLUT INTE!!!!! Men orättvist är det ändå litegrann........

Detta var en otroligt förkortad version av mitt liv med min migrän, ha ha ha. Jag tror ingen orkar läsa den hela och jag själv orkar inte skriva......Blir så förbannat långt och bittert och sånt orkar jag inte.....

På fredag ska jag och bästaste ut och äta på tegel och dricka öl;) Å ja jag vet att jag kommer må apa på lördag men ibland är det smällar man får ta. Man behöver ju inte svina lixom.....ha ha ha, med ölen alltså....jag ska bara svina med maten i massor...alltså fylla mig med massor av god mat....Mmmmmm me like food...........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar