söndag 27 februari 2011

Tack ännu en gång....

till sjukvårdsrådgivningen som precis som vanligt är helt jävla värdelösa. Jag har ALDRIG blivit hjälpt av att ringa dit. Efter 25 minuter i kö kom jag fram och ville bara ha ett svar på om jag kunde ta två sorters mediciner till liten samtidigt. Det kunde hon absolut inte svara på för sånt får dom inte svara på. Inte heller diagnoser får dom ställa. Trots det så under vårt meningslösa samtal hör hon liten som hostar och då kläcker hon ur sig att det låter som om han har krupp!!!! Jamen vad pedagogiskt att vräka ur sig och sen inte säga något mer??????? En enkel jävla fråga om mediciner kan dom inte svara på och diagnoser får dom inte ställa. Vad fan är deras uppgift där egentligen?????? Antingen säger dom om du är vuxen: Ta en alvedon! Till en liten: Åk in till akuten!

Tack så jävla mycket. Vad hjälpt jag blev!

Förut kunde man ringa akuten direkt och få hjälp. Nu är allt samlat på ett enda ställe kallat sjukvårdsrådgivningen. Där får man ingen hjälp. Hann dock ringa läkarjouren och fick prata med en läkare som faktiskt kunde ge svar på vilka mediciner vi kunde ge.

Litens hosta är inte av denna världen. Jag var sekunder från att ringa 112 sent igår då han bara hostade och knappt andades in kändes det som. 4 mediciner gav vi och natten har hostats igenom dock med en del pauser.

Jag är så trött idag och frustrerad över att inget hjälper. Blir det samma visa igen ikväll så blir det nog akuten! Ska dock hålla mina tummar hårt hela dagen för att det inte ska behövas.

1 kommentar:

  1. Har ni fått någon inhalationsspray? Förmodligen! När jag ringer sjukvårdsupplysningen så brukar jag be om att bli kopplad till en barnläkare och det brukar de fixa.
    Krya på Liten! :-/

    Kram

    SvaraRadera