onsdag 16 februari 2011

I mitt huvud nu.....

Helt plötsligt känner man krav på sig, att skriva något roligt, fyndigt lixom, bara för att man vet att det är en eller två som faktiskt läser det jag skriver. Det var ju inte tanken med bloggen. Det här är min dagbok och just idag är jag inge rolig. Punkt!

Förkyld med bihålevärk/migrän som har ett hårt tag om mig. Jag känner mig fet och ful. Har mens. Håret är fult och stripigt och behöver klippas. Huden är torr nästan lite fnasig här och där. Benen är orakade. Läpparna är supertorra och nöjer sig inte med lypsyl 200 gånger om dagen.

Jag har träningsabstinens, jobbabstinens, dagisångest, mormordåligtsamvete, panik över att orken inte finns till att göra klart i helveteskällarn. Stressad över att något extrajobb inte står att finna. Stressad över att jag tackat ja till att vara kassör i rädda barnens lokalförening. Stressad över att jag tackade ja till spanskan igen då jag fick gå om helt gratis.

Mitt i allt detta ska jag hinna zumba på måndagar, dansa på tisdagar, simma minst 1 gång i veckan, gå promenader många gånger, träffa dom vänner som jag vill träffa, vara mamma och rolig, vara fru som inte bara fräser.

Mitt dilemma är att tiden inte räcker till och viljan är stor. Vardagskraven har vi alla men jag vill sååå mycket mer.

Vart börjar man när allt känns så här?

Egentligen är det inte så illa men allt kommer alltid över mig när jag har en fuldag och som sagt inte mår så bra i kroppen. Det som skulle hjälpa litegrann nu skulle vara att gå ner och simma men det vågar jag inte när jag är förkyld. Så det är väl bara att bita ihop, hålla sig inne och hoppas på att morgondagen är lite bättre.

Kanske jag med solbrillor och mössa tar mig en tripp till ks och hälsar på en sväng.

Ta bort den här vintern nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar