tisdag 8 februari 2011

Nu vill jag inte!

Detta skrivs med sprängande migrän, ilska, frustration och lite ångest.

Att lämna en 1 1/2 åring på dagis är inte kul. En liten som börjar gråta redan hemma under påklädning för att HAN har ångest. Det är åt helvete. Barnmisshandel. I-landsproblem kanske jämfört med världen. Dock i min värld så känner jag att detta verkligen är skit. Jag gör detta mot min vilja, för att jag måste. Är helt övertygad om att dagis före 3 års ålder är helt jävla meningslöst. JAG tror det. Det är min åsikt och jag vet att många med mig känner likadant. Forskning visar på det oxå. HA säger jag. Jag har forskningen bakom mig ändå gör jag tvärtemot vad jag tror på???? Jävla hycklare jag är men jag måste. Hade pissregeringen som blev vald för några år sedan, ni vet den regeringen som bara gör det bättre för dom "rika" hållit det dom lovat angående vårdnadsbidraget som skulle vara på 6 tusen skattefria kronor så skulle jag kunna göra det som magen säger mig. Verkligheten är 3 tusen vilket gör att typ ingen har råd. Osså har dom jävla idioterna magen att konstatera att vårdnadsbidraget inte var nån succe!!!! Jävla puckon. Man får aldrig höra deras funderingar om varför?????

Jag är en tvär och bitter liten kvinna just nu. Nästan så att jag tycker synd om mig själv. Ont i huvet har jag oxå. Vill inte lämna på dagis. Har ångest över att min frånvaro på jobbet växer. Vab, migrän u name it. Fan bara.

Till alla er som vill uppmunta med såna ord som att : Det blir bättre på dagis, Han vänjer sig bla bla bla. Till er säger jag bara: Ät skit! Speciellt till er som INTE har skolat in barn på dagis men som ändå tycker att ni äger rätten att ha en åsikt i ärendet. Jag förstår att man säger detta för att verka lugnande och för att man låtsas bryr sig men det skiter jag i just nu. Jag vill hellre att dom som verkligen förstår mig bara kan hålla med om att det är så jävla jobbigt, en kram sen behövs inget mer. Ni andra som egentligen inte förstår, ni kan bara hålla käften! Det blir bäst så!
Till mina kära vänner säger jag. Ta inte åt er av någonting av det jag skrivit. Ni mina nära gör allt rätt på alla sätt och vis. Ni har ju oxå gått igenom detta med era barn. Jag vet oxå att det blir bättre dock så är erfarenheten från stors dagistid inte den mest muntra då han verkligen INTE var ett "dagisbarn"??? Finns det såna? Jo det gör det mer eller mindre. Problemet kanske är att jag inte är en dagismamma? Vad vet jag?

Jag tror ändå att det är bäst att jag bara sover en stund nu.....

Hej då bitterfittan säger ni.

Jag säger Gonatt.....
Gonatt

7 kommentarer:

  1. Du är minsann en riktig bitterfitta, det har du helt rätt i. MEN vet du vad? Det får man vara ibland!!
    Jag tar inte åt mig trots att jag inte ännu har skolat in mitt barn.
    Vi var på förskolan igår, där hans små fötter kommer att springa runt from den 21 mars.
    Han kommer dock endast vara där 15 h/v då jag ännu inte har något jobb.
    Jag har ångest inför detta då även jag tror att barn mår bra av att vara hemma till 3 års ålder, men sen ser verkligheten ut som den gör och alla barn är olika. Jag älskade dagis och J avskydde dagis.Undrar hur S kommer att känna? Förmodligen som sin kusin då det verkar vara genetiskt.

    Jag ska sitta och plugga i bilen på parkeringen hade jag tänkt. ;-)
    Jag förstår din ångest, det är fan inte kul att se sin lilla må dåligt. Är den förskolan verkligen bra då?
    När får ni plats på den andra?

    Hörs sen i telefon bitterfitta!!!!

    KRAMAR

    SvaraRadera
  2. Jag gillar dagis. Fast jag är en bitterfitta ändå;O)

    SvaraRadera
  3. AMEH, vet du vad jag fick för ord att skriva för att få in min komment? UNMOMMI, betyder det att jag är en dålig mamma. Tecken tecken. Ångest nu då. ;O)

    SvaraRadera
  4. Och nu fick jag WIDNE, är inte det typ en förkortning på vidskeplig ;O)

    SvaraRadera
  5. Hej hej!!
    Vi ska tokfixa i helgen så denna helg går inte. :-/ Gärna en annan gång!!!
    F-n vad gulligt att du tänkte på mig. :-)

    KRAMAR

    SvaraRadera
  6. Tack alla ni som läser fast jag är så jävla trist ibland. Lovar att bättra mig.

    Angående dagis så har det blivit lite bättre, dock så har vi bestämt att han ska gå lite kortare dagar en period nu då han blir väldigt ledsen då barnen börjar att gå hem. Typiskt dock att han blir sjuk hela tiden men det är väl så det är.

    Kram på er alla fina

    SvaraRadera