fredag 4 februari 2011

Å den här dagen....

kommer jag INTE att vara lika effektiv känner jag. Jag är sanslöst trött och har absolut ingen ork alls. Båda barnen är hemma. Liten är ledig på fredagar och stor tjatade sig till att vara hemma då han helt enkelt inte orkade gå till skolan. Så känner vi alla ibland och så tycker jag att det kan få vara ibland oxå. Till saken hör att det finns en kille i stors klass som är väldigt skrikig och bråkig. Har kanske någon diagnos och behöver mer hjälp men sånt ska ju ta sån jäkla tid att komma fram till och sätta in resurser. Tills vidare så får man som förälder försöka förklara ett beteende som man själv inte ens förstår så gott man kan för en irriterad och trött 6 åring!!!!

Får se om det blir simhallen med barnen en sväng lite senare idag.....OM jag orkar. Just nu är det snöstorm här och jag är galet trött på denna vinter som typ aldrig tar slut. *suck*

Zzzzzzzz

2 kommentarer:

  1. Japp, vi åker upp på onsdag morgon eftersom Johan har styrelsemöte på tisdagen. Ser nog inte så bra ut om han har semester den dagen då det är han som håller i det. Vi har ju planerat denna fjällenresa sen ett år så det är svårt att veta då hur det ser ut på jobbfronten. :-/ Typiskt att det var just den veckan! Vi ska skola in S på förskolan på måndagen så det passar ganska så bra ändå.

    Jo, resan blir lång! Jag vet inte hur vi ska tänka kring det eftersom det är omöjligt egentligen att både jag och J har 1 h enkel resa till våra jobb och 40 h arbetsvecka. Jag vill inte att S ska gå på förskolan halva dygnet.

    Jag ska tacka nej till intervjun, men jag vill så gärna ha ett jobb nu!!!!! Is i magen Sandra, is magen!!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Fast jag tycker att just för att resan är bokad sen ett år tillbaka borde man kunnat planera efter det......Det har vi gjort och en del av oss här har oxå just bytt jobb, dock inte vd-post där man kanske kan styra lite mer....

    Så tycker jag och jag är lite besviken över att veckan vi såg fram emot endast blir 3 dagar tillsammans.

    Kram på er tibaks

    SvaraRadera