måndag 21 februari 2011

Jaha, nu då?

Så var man hemmafru......eller vad kallas man nu????

Förra veckan kändes lite kaosig. Denna vecka hoppas jag blir lugnare. Min förkylning består men hoppas ändå på att kunna träna lite grann. Ikväll är det zumba på min dansskola och det ska bli jättekul. Båda barnen är hemma med mig idag, stor hade sin sedvanliga måndags "jag känner mig lite krasslig med host host host" dock så blir det magiskt bättre en stund senare. Liten, ja han är ju hemma nu. Dagis är uppsagt och vi ska nu spendera dagarna tillsammans vilket nog blir jättebra.

Helgen bjöd på lugn och ro med förkylningar blandat med mat med fina vänner. Jag känner mig lyckligt lottad just nu på det planet. Dock så saknar jag en del gamla vänner som av olika anledningar just nu är på vänt. Dock så vet vi var vi har varann så någon oro finns inte där. Vi ses snart!

Nu ska jag packa in barnen i bilen och åka till jobbet och hämta jobb. Helt hemmafru kommer jag ju inte att vara. Min tid ska jag försöka göra ändå så det kan ju vara bra att faktiskt ha jobb hemma att göra. Förresten ogillar jag starkt ordet hemmafru så det tänker jag inte säga något mer;) Hemmamamma låter bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar