onsdag 2 februari 2011

Det där med dagis

ÅNGEST!

På olika nivåer. Liten skriker och är arg och vill verkligen inte vara där. Jag förstår honom men jag har ju inget val. Jag hoppas att det vänder snart och att han kan se glädjen av att vara instängd med typ 15 st andra barn i samma ålder som skriker, snor leksaker av varandra, puttas och är som småbarn allmänt är i grupp. Tur att dom är små och ännu inte inser att ytan dom har att umgås på känns för en vuxen som en fängelsecell. Trångt och gammalt och slitet.

Oj vad negativ jag låter nu men det känns sådär faktiskt. Vi fick inte plats på vårt dagis förrns i höst och vi hade inget val just nu då vi båda måste jobba. Förhoppningsvis känner även jag att det blir bättre med min magkänsla, att den kanske kan ändras och blir mer positiv.

Under tiden så kan jag ju glädjas åt att mitt barn lekt med couscous idag?????? i couscous rummet?????så tröjan var full med couscous flarn när jag hämtade!!!! Att det dessutom såg ut som om han hade lekt som en galning hela dagen eftersom han var svart i ansiktet av nåt klet, DET känns ju bra.

Jag HATAR couscous!!!! En av mina värsta mardrömmar innehåller couscous mer än så säger jag inte. Å jag ogillar starkt folk som låter barn springa omkring skitiga, speciellt i ansiktet runt munnen. Tycker det ser äckligt ut. Så förstå min magkänsla vid hämtningen idag!!!!!

Det känns bra helt enkelt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar