tisdag 22 februari 2011

Det där med sjukdomar.

Läste just en väns blogg där hon skriver om sina tvillingar som är sjuka.....igen.....igen........ Finns det någon med barn som inte känner igen sig? Ingen av oss här har nog varit helt frisk sen i höstas. Barnen inledde ju i augusti med vattkoppor, sen förkylningar, sen kräksjukan och sedan vidare med förkylningar.........Hostor som sitter i och aldrig blir bättre, näsor som snorar som niagarafallen, det är så vintrarna ser ut nu. Vi är ute mycket mindre nu när det är så kallt. Det tror jag påverkar jättemycket.



Om 3 veckor åker vi till sälen. Hoppas att det inte är lika kallt då. Där är ju liksom halva grejen att man ska vara ute och aktivera sig. Förra året blev vi dessutom magsjuka, någon fick blodproppar i levern, en annan fick kolik........Detta år ska vi satsa på inget av ovanstående krämpor....om vi får välja!



Jag med mina sjukdomar, mitt huvud som borde bytas ut, har haft det riktigt kul senaste veckan. Verkar vara mer regel än undantag nu att jag måste ta medicin 2 ggr för att värken ska släppa. En konsekvens av att man ska spara och istället för beprövade originalmediciner ge billiga kopior. Känns som att det blir no win när man istället måste ta dubbel dos......men vad vet jag!



Fina A är just nu på ks och får en ny pacemaker. Hon är 28 år gammal. Man kan säga att hon fått sin sjukdomsdel avklarad redan i unga år. Jag håller mina tummar hårt för att inga komplikationer ska uppstå denna gången. Love u gums!



Nu menar jag inte att jämföra sjukdomar, allvarliga sådana med förkylningar men oavsett så tar det på psyket vad det än är. Förkylningar kommer ju lixom som en bonus för dom som har andra krämpor. En återkommande bonus för många.



Jag säger igen: TA BORT DEN HÄR VINTERN NU!



(fst efter sälen då........)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar