onsdag 17 februari 2010

Vart tog dom vägen?????

Dom fanns ju där nyss.....Uppumpade, prunkande, buktande, runda, välformade, ibland lite konstigt formade men iaf så fanns dom där......MINA BRÖST........ Jaaaa liten är större nu och jag ammar såklart mindre men herregud, måste det synas så mkt??? Varför denna hysteri då? Jo, igår kom min assnygga bikini som jag beställt och när jag provade var det lite för mkt mage och lite för lite bröst.....Man kan helt enkelt säga att det inte riktigt såg ut som jag hade tänkt mig, milt sagt. Brösten har lixom antagit en ny slags form. Lite mer skinnlappsaktigt om man säger så eller så har dom typ vänt sig ut och in på något konstigt sätt fast ändå så hänger dom inte......dom existerar typ inte alls......det är hud och en bröstvårta. Fan jag blev osäker på om jag stod vänd med ryggen mot spegeln och satt bikinin fel eller vad det nu var för fel.......Jag tror att jag efter en sömnlös natt insett att det är detta som sker efter 2 utsugande parasiter är färdiga.....

Fan jag som skulle ha bröst i sommar. Liten blir 1 år i juli och det är inte konstigt att amma tills dom är 1 iaf....eller......finns lika många svar som det finns ammande mammor.......Men tänk dom som ammar till barnen är typ 3-4 el nåt. Gud va bekvämt när ungen själv kommer och lyfter på tröjan och bara tar för sig......Då slipper man ju detta med att inte riktigt veta om ungen är hungrig eller om det är bajsning på g eller vad det nu kan vara. Jag menar kommer dom själva och ber om bröstet så vet man ju säkert att dom är just hungriga. I den åldern kan det ju vara lite si och så med maten och bröstmjölk är ju så nyttigt.........Plus att om man är rätt platt som jag ju då är så får man behålla brösten riktigt länge.........

Skämt och sido, jag är ändå rätt ok med mina platta. Dom funkar ju som dom ska när det gäller på alla plan men jag var ändå lite oförberedd. Kanske har lite och göra med att liten blir stor och detta är nr 2 och jag vet inte om det blir några fler eller inte så det kanske är någon slags separationsångest jag går igenom........

MEN det där som det var mer av nämligen magen, den ska bort och jag är ju på god väg. Har dock blivit sinkad nu eftersom jag är sjuk men så fort jag är bättre så blir det promenader, simning och dans såklart igen. Så dom som eventuellt har någon åsikt om mina platta rattar kommer ganska snabbt att glömma den synen efter att ha spanat min platta mage.......Som en tjej på ica sa till min man häromdagen efter att ha sett mig i simhallen.....Nämligen att jag hade fin kropp efter att ha fött 2 st barn......Och det har hon fan helt rätt i:) Tack Maria:)

Fast nu hör jag hur ytlig jag låter MEN ärligt talat så är vi väl alla det mer eller mindre. Det handlar oxå om att må bra, och ja ja allt hänger ju ihop, kropp, själ och huvud:)

Tänker på låten "Yta" med Promoe. "vi vill ha platt mage, platt tv, platt allt, utom ett par utstickande silikonpattar"..........''

Jaaa jag har platt tv och jag vill ha platt mage men fan inga silikonpattar.....usss nej....

Nu ska jag på min kbt-terapi och träffa världens klokaste tjej som fått mig att inse att jag inte är galen utan bara har det för mycket runt mig:) Tack för det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar