måndag 22 februari 2010

Stick med snön nu.....

Jag vet att jag tjatar men jag är sååå trött på snön nu......och kylan...... Jag har inte varit ute sen förra lördagen då vi var i Sigtuna, för att jag varit sjuk och inte kunnat för att det är så j-vla kallt...... Känns konstigt att vi ska till fjällen om en vecka och 5 dagar....Yeeeeaaa härligt att vi ska till snön??? Men förhoppningsvis så är det lite varmare då. Min bild är ju att det ska vara snö, sol och sådär en nollgradigt kanske någon minus och man ska känna att solen verkligen värmer. Jag ska åka längdskidor och stjärtlapp och basta och dricka vin och bara mysa.......Eller jag tror att jag ska dricka vin men det slutar med alkofritt cider ändå alltid men det är gott det oxå:) Mat och godismys och lite ostbågar kanske...och nötter.....:) Jag gillar sånt som är onyttigt och mättande i maggen;) Iaf så ska det bli mysigt och fara iväg. Kanske när vi kommer hem så har våren kommit hit och den nedra snön är borta....... Fast våren kommer ju inte förrns till påsk men man kan ju önska iallafall.

När jag var liten så var det så att våren var lika med påsken, som jag minns det. Att få ta fram cykeln var ett starkt vårtecken och det brukade ofta ske i samband med påsklovet om jag inte minns fel. Åh jag känner verkligen våren i min näsa när jag tänkter på det. Det är en speciell doft och känsla som får mig att må bra. Hoppet om livet kommer tillbaka. Lyckan spritter i hela kroppen, åååh vad jag längtar till våren nu.......

Längtar......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar