onsdag 3 februari 2010

Gör din röst hörd...

det lönar sig:) Jag har på mindre än 3 veckor lyckats med att få 2 st blöjpaket av olika märken gratis samt en Mam Ultivent flaska gratis. Hur har jag lyckats med det? Jo så här:

I vanliga fall köper jag alltid pampers men dom var slut så jag köpte huggies istället. Dom brukar funka bra MEN denna gången läckte varje blöja som jag satte på. Till slut blev jag lite less och mailade till huggies och frågade vad felet kunde vara. Jag fick svar på mina frågor mindre än en dag senare och fick sedan inom en vecka ett pkt blöjor med posten. Helt sjukt bra service:)

Samtidigt som jag skickade mailet till huggiesmailade jag oxå pampers och libero och ställde frågan till dom vad dom upplevde var den vanligaste orsaken till blöjläckage. Pampers svarade inom en timme och 2 dagar senare hade jag en presentcheck i brevlådan på 120 kr, alltså ett pkt gratis blöjor. Tack för det:) Libero har jag inte hört så mkt av ännu...... Iaf vilken otrolig service huggies och pampers. Tänk att dom tar sig tid och bryr sig om mig och min lilla och vad just vi tycker om deras produkter. Helt fantastiskt tycker jag. Vidare med Mam då:

Har läst en del rapporter om farliga ämnen i flaskor för välling mm. De flesta flaskor är gjorda av ett material som heter Polykarbonat som är väldigt tåligt mm. Dock så finns det ett ämne i som heter Bisfenol A som eventuellt kan frigöras vid uppvärmning tex i micron, det ämnet är bla cancerframkallande som så mkt annat men plus massa andra otäcka saker, man kan läsa mer tex här:

http://www.alltombarn.se/barnhalsa/1.16247

Iaf så ringde jag till Mam och frågade lite och dom tyckte väl inte att det var nån direkt fara men om jag var orolig så skulle jag slänga flaskorna jag har, som dessutom är några år efter min stora. Deras Ultivent flaska är gjord i ett annat material och hon lovade att skicka en sådan till mig:) Trevligt med tanke på att den är apdyr tycker jag. Stod och kollade på den så sent som igår och där på Ica stop som jag var kostade den 80 spänn!!!! Iaf så hade även Mam väldigt bra service PLUS att när jag gick in på deras hemsida så var det en bild på litens favvoskallra, se här:

http://www.bambino-mam.se/

Hans skallra har varit på väg att falla isär många ggr men jag trodde att den skulle vara så men icke. Så den är nu på väg till Mam i ett litet kuvert för förstöring eller vad dom nu gör med den. Liten satt och såg på när jag packade ner den och jag tror nästan att jag såg en liten tår falla på hans lilla kind:( men det gick ganska fort över när han istället fick en majskrok!!!!!:) Typ "lev i nuet"...... Blir spännande och se vad vi får istället.....

Tredje dagen nu med gå bort späcket promenad, härligt måste jag säga:) Dock inte lika härligt väder idag men men.....

"gå gå gå gå gå gå trallallallalalaaallaaaa"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar