tisdag 16 februari 2010

Jag borde sova en stund nu...

men jag bloggar lite istället:) Helgen kan sammanfattas som trevlig men sjuk...... Vaknade i lördags morse och hade ont i halsen:( Trots det så for vi iväg till Sigtuna med svåger och familj och fikade och hade mysigt. Det var en härlig stund. Natten mellan lördag och söndag vaknade jag och hade 39 graders feber och så har det sedan fortsatt. Nu var ju söndagen alla hjärtans dag och även om jag tycker man alltid ska visa sin kärlek till varandra så är det ändå en lite mer speciell dag som bör firas med nära och kära, vilket vi såklart gjorde. Hem till farmor och farfar där även svåger med familj oxå var. Fler än jag var lite sjuka så vi tyckte att det kanske inte spelade så stor roll att vi bytte lite bakterier. Dock så fick vi veta att just svågern som vi träffat både lördag och söndag fick kräksjukan senare på natten så nu spenderar jag min mesta tid till att be böner att vi ska klara oss. Fick just veta att svärmor mådde illa så vi får se.......Försöker att inte äta så mkt......som om det skulle hjälpa......mm eller hur.......

Jag är fortfarande sjuk med feber, ont i halsen och hosta. Var hos läkarn igår och tog streptokockertest men det var negativt. Sänkan var lite högre men inte tillräckligt för att sätta in penicillin. Ska dit igen på torsdag om jag inte är bättre. Stor har mer hosta nu och hostar precis hela tiden. Liten verkar lite bättre men dock lite gnällig. Mannen är hemma och pysslar om oss alla. Tack för det:) Livet känns lite allmänt trist just nu men det blir nog bättre när vi tillfrisknar. Bara vi slipper kräket..............

Åh vad jag längtar till sommaren. Sommarstugan på åland. Stor och liten och lillkussen lekandes på stora gräsmattan, ut och åka med båten, grilla, bada, sola....aaahhhhhh va härligt....snart så....MEN innan det så bär det av till fjällen med hela stora familjen. Ska bli jättekul att tillbringa mer tid med lillkussen och hans mysiga föräldrar. Dom är jättemysiga när dom inte kräks och har sig:) så sluta med det nu!

Nu ska jag äta en pannkaka och sen gå och vila lite.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar