tisdag 9 februari 2010

Vad är det för fel på dig då?

- Har ni koffeinfritt kaffe? Nej blir svaret på alla ställen jag varit på, och tro mig när jag säger att jag varit på mååånga ställen för jag älskar att fika. Vart jag än far så ska jag fika. Iaf så när man ställer frågan så tittar alla på mig på ett sådant sätt som om att dom undrar om jag är dum i huvet eller nåt. Det är inte lika illa när liten är med för då utgår alla från att det är pga att jag ammar vilket jag gör men det är inte därför jag dricker koffeinfritt. Jag håller mig ju till det för att jag just ÄR dum i huvet:) ha ha ha skämt å sido, men lite iaf;) Det finns ETT ställe som har koffeinfritt och det är på favvisstället i täbban, men det är ju samma som jag själv släpar med mig vart jag än går, nämligen nescafe.......Funkar men inte jättegott. Ändå väldigt praktiskt att ha med sig och oftast så har ingen emot att bjuda på lite varmt vatten så jag kan pulvra själv. Dock så inne på Postmuseet i gamla stan så tog gubben 24 spänn för en kopp varmt vatten....? Jag orkade inte tjafsa just den dagen så jag betalade och gav honom onda blickar länge.....

Det finns dock en nackdel med att ha kaffet med sig själv. Lite pinsamt och bara komma och be om varmt vatten så vart jag än kommer så känner jag att jag måste köpa något annat och sockerberoende som jag är så blir det ju en delicatoboll eller dammsugare eller tom en biskvi ibland. Mmmm jag vet att dom är jättenyttiga men vad ska man göra.... Till mitt försvar så går jag faktiskt långpromenader varje dag nu och dansar en gång i veckan och är som sagt helt inställd på "beach 2010" vad nu det innebär:)......

"Har dom koffeinfritt kaffe på hotellet?"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar