söndag 3 oktober 2010

Voodoodockan........

har gått vidare till någon annan just för tillfället:( Den håller sig dock inom familjen kan man säga!

Dom ska bygga nytt. Bor just nu i ett jättefint gammalt hus som dock ska säljas. Under tiden dom bygger huset ska dom hyra ett annat. Nyss hemkomna från sjukhuset med liten tjej på en månad som haft rs-virus och legat i respirator upptäcker dom att det är blött under diskbänken igen....fast värre. Dom börjar bryta loss lite och upptäcker att det är ruttet....mögel....skit. Försäkringsbolag kommer och konstaterar att hela golvet i kök och matrum behöver bytas......kanske mer än så. Panik att flytta till huset dom ska hyra. När dom far dit och inspekterar närmre är det fuktskada där oxå. Vad är oddsen för det? Helt sjukt. Nu är jag inte riktigt uppdaterad med vad som hänt men jag tror ändå att dom blev tvungna att flytta dit ändå för att deras hus var mögel och det går inte att bo i.

Förutom allt detta så har dom haft det riktigt jobbigt med andra saker utöver detta. Hon undrade när vi pratade häromdagen vem som har och sticker nålar i voodoodockan. Det har jag oxå undrat länge gällande oss själva. Någon som vet hur man bryter förbannelser???

Om ni mitt upp i detta tar er tid och läser min obetydliga lilla blogg så vill jag bara säga det gamla klyschiga man alltid får höra: Det blir bättre! Så tråkigt det låter men sant det är. Ha dock inte för höga förväntningar på att det vänder helt och att det ska börja hända saker som går er väg MEN de jobbiga sakerna som bara står i kö för att inträffa tar så småningom slut........ Under tiden får man uppskatta de små sakerna.........typ att det var tur att stubben man backade in i bara bucklade stötfångaren som är i plast...........eller att p-boten man fick "bara" var på 300 kr och inte 500...........att det typ bara var hjulet på grannens gräsklippare som gick sönder när man lånat den för att ens egen gått sönder..............Jamen ni fattar........

Tänk även på att ni har vänner och familj som alltid finns där, ett telefonsamtal bort. Men kärlek och vänskap kan man övervinna det mesta. Puss å kram på er så ses vi snart!

2 kommentarer:

  1. Stackars familj ... Precis som du skriver så blir det bättre. Det viktigaste är att lilltjejen nu mår bra.

    Ang. fotokalendern så behöver jag 8 foton på er som ni är nöjda med. Jag tänkte att S får januari eftersom han föddes däromkring och liten får juli när han tex. äter tårta?
    Sedan får ni välja fritt. ;-) Bilder från fjällen, sommaren, hemma eller vad som. På barnen, barnet, er, dig, M bla bla bla :-)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ibland fastnar man verkligen i ett ekorrhjul som inte snurrar åt det positiva hållet direkt! Men jag håller med dig, det blir bättre! Man får tro stenhårt på att motgångar stärker en! Huvudsaken att lilltjejen mår bra som föregående skrev!!
    Kramis

    SvaraRadera