söndag 31 oktober 2010

Skräckens helg......

I fredags när jag hämtade stor i skolan tjoade han att han minsann skulle på disco på kvällen.....och han skulle vara utklädd! Jag läste på lappen som jag missat under hela veckan men där stod bara disco, inget alls om utklädning. Sa det till honom men näpp, det skulle vara halloweendisco, det visst han och han skulle gå, punkt slut. Så det var bara hem och fnula på vad han skulle klä ut sig till. Att fara iväg till täby utan bil hemma när klockan var över 3 och discot började 6 var lixom inte att tänka på med liten med och middag och bla bla bla, ni fattar:)

Vi kom överens om att han skulle vara en ZOMBIE!!!!! Like in thriller såklart:) Såhär fin var min stora innan mamma hämtade sminktrunken i källarn (den där jag lixom betalade 30 000 för för ett par några år sedan men sedan flitigt gömt undan)



En stund senare såg han ut såhär:



Stor och mannen for ner till discot och en stund senare ringer mannen och säger att det INTE är utklädning!!!!!! Shit, vad har jag gjort, tänker jag.......Stor verkade dock inte så bekymrad eftersom när dom gick in fick en kommentar från en kille i 5:an tror jag som sa nåt i stil med, Shit va cool du ser ut:)! Säger en stor kille i 5:an något sådant, vem bryr sig om att man är ensam utklädd med förskoleklass upp till 3:an lixom;)!!! Fan va cool han är tycker mamma då:)))))

Lördagen for vi hem till bästa E med familj och bjöds på fingrar med snormos, blod och vardricka samt glass med blodsås!!! Mums va gott det var! Tack familjen S för en trevlig kväll. Ni är så fina!


Å ögon var det ju oxå:) Visst ser det gott ut!!!!!!


Japp, stor var lika road som han ser ut. Han stod inte ut med allt äckel. Moset VÄGRADE han att smaka på.



Vampyrmammor!!!!!

Trots en helg med mkt migrän så blev den rätt lyckad ändå. Hade önskat att dagarna dock varit lite längre. Fanns så mycket som jag ville hinna med i helgen. Tankarna har varit hos A och D som flyttar ännu en gång. Dock så blev det hem till huset som nu är avvattnat och golvlagat. Där ska dom stanna nu tills nya huset är färdigbyggt. Mycket klokt val D;)! Kram på er så länge!

Mannen har varit så duktig och snickrat på evighetsprojektet altanen! Snart så....snart så.....

Nu ska jag sova efter ännu ett sumatriptanintag och hoppas på att jag får vakna imorgon och inte ha migrän. Känna av lyxen av att det bara är jag som ska upp, göras iordning och köras till jobbet utan stopp i skolan. Det är nämligen höstlov!

Tack och hej, leverpastej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar