tisdag 1 juni 2010

Konsten att vara cool nar det galler....

Ok tre bokstaver fattas, ni forstor vilka:) Maste blogga lite iaf:)....Resan hit till Mallis kan summeras pa detta viset:

Klockan sattes pa kvart over 4 men vaknade tio i fem.......skynda skynda till Arlanda, var dar vid 6 kvartover for att checka in och sag da att planet var sent och skulle istallet ga kl 10!!! Hm gott om tid alltsa sa vi satte oss en trappa upp och fikade upp vara checkar vi fatt for att planet var sent. Vips var klockan 9 och vara vagnar skulle checkas in MEN nar vi sedan gick och kollade vilken gate vi skulle till sa stod det att den var stangd!!!!! Fick dock veta att den var oppen men bara nagra fa kvar som skulle pa och nagra var oss bland annat!!!!! Hej och ha med ungar och handbagage sprang vi genom hela javla arlanda och kom svettiga fram och kastade oss pa planet....vi som hade gott om tid hela morgonen ju.........

Val pa planet sa fick jag lov att halla mig cool pa en gang jag som hatar att flyga for att inte skramma stor sa bit ihop och le:) Vara stora barn skotte sig exemplariskt sanar som pa lite karleksgnabb som dom varje dag nu haller pa med. Dom ar som ett gammalt gift par redan nu:) Vara sma skotte sig oxa men lite trixigt var det maste jag erkanna att ata mat med en liten i knat och en stor som behovde hjalp med att skara mat och vidare, men allt gar ju med lite vilja. Jag stod, jag satt pa golvet och halvsatt pa mitt sate med liten (tur att rumpan ar mindre nu) ha ha ha, men det gick iaf:) Knixigt och trixigt men skam den som ger sig!

Val framme pa Mallis sa fick vi erfara den absolut langsta flygplatsen i historien, pa riktigt. Herregud, att ta sig dit vaskorna skulle komma var fan inte det lattaste. Rullband efter rullband efter rullband med en trott stor, en skittung liten i sele och en skotvaska som vagde typ 5 kilo . Nar vi val kom fram till bagageutlamningen efter diverse toabesok, drickpauser, letande efter bagagevagnar som inte fanns sa blev vannen superwoman och boxade sig fram och kom fort tilbaka till oss andra som satt en bit darifran med 2 vaskor pa 21 kilo vardera, plus 2 vagnar UTAN bagagevagn, svettig med uppumpade biceps:) Hon var min hjalte just da. Vidare till bussen som tog en timme till hotellet. Brevid oss spydde 2 st skitfula ungar...vi bad en bon att dom bara var aksjuka.......Till slut var vi framme och lyckan var fullstandig. Mer saker har hant men nu har jag exakt 9 minuter kvar och en grinig liten som hallt ut hela min planbok och trottnat pa det sa jag ska ge mig nu. Skitjobbigt att skriva utan dom tre sa du som laser, sorry:) Jag lovar att aterkomma under veckan kanske;)

For ovrigt ar det sol, ca 30 grader varm. Superfint poolomrade och aven runt omkring ar det oxa fint. Lite dyrt men det ar ju spanien, hade inte vantat nat annat heller. Nu blir det una cerveza och glass till bambinos.....Adios

Och trots allt detta var vi skitcoola hela tiden.....Yepp som alltid;) Lugn och fin...........Karlek)

1 kommentar:

  1. Cómo mola entradas!!
    Hej coolingar!!

    bueno que tiene el sol y la cerveza suministrada a él es lo más importante en un viaje

    =

    bra att ni har sol och öl tillhanda för att det är det viktigaste på en resa

    Härligt att få använda sin traggliga spanska ibland! ;-) Ni är coola som fan!!! KRAMAR

    SvaraRadera