tisdag 8 juni 2010

En kräkskål kanske...

Idag var jag nere på Vallboden och kikade på helt underbart fina hantverk. Tillverkningen görs av utvecklingsstörda, funktionshindrade av olika slag som dom sedan säljer. Jag handlade till våra dagisfröknar som det nu är dags att ta farväl av för denna gången. Stor går ju vidare till skolan nu. Iaf så hittade jag jättesöta små keramikfåglar som jag inte kunde motstå som blev presenter till fröknarna. Till mig själv var jag bara tvungen att köpa en jättfin skål. Den är svart och på kanten ringlar en liten grön orm. När jag skulle betala så berättade hon som stod i butiken att det var en kräkskål????? Ha ha ha vadå kräkskål frågade jag. Då sa hon att ormen är ett kräk:) och skålen är en skål, ha ha ha så det blev ju då en kräkskål. Åh vad jag önskar att man kunde fått se och höra den som gjorde skålen. Skålen var fin innan denna historia men nu blev den ovärderlig:) Iaf så är Vallboden verkligen ett ställe att rekommendera om man vill köpa en fin present med det lilla extra i sig....nämligen själ....

http://www.bellstasundomsorger.se/index.php?option=com_content&task=view&id=33&Itemid=50

Ska lägga upp en bild så fort jag hittar den där sladden bara.....;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar