lördag 19 juni 2010

Me my friends and the balkanboys.....

Silja festiva till Tallin, Riga. Jobbresa med chefen och en underkonsult till oss. Åkte i onsdags och kom hem i fredags morse, trött som en trött;) Jobb såklart men lika mycket annat:)

Började resan med att lite skeptiskt kolla in båt och folk ombord. Kunde konstatera ganska fort att det var nog massa "skumma" människor ombord. Det kändes lixom lite som man hamnat i ett rysknäste med bara massa maffiamän runt omkring sig. Vi började ganska snabbt att berätta skräckhistorier om vad som egentligen händer på dessa båtar till fjärran land och snart därpå hade vi regler att följa, typ att ingen fick gå själv till hytten, vi hade varsina, låsa dörren direkt, inte öppna om någon knackade mm. Nojjiga? Javisst men som sagt med ryska maffian ombord så var det bäst att ta det försiktigt;) Själv försökte jag att undvika ögonkontakt så mycket det bara gick så att ingen skulle tro något. Alltså, som killar, att dom skulle tro man var intresserad eller så. Man kände sig lite uttittad faktiskt och tro mig, det var med rädsla man konstaterade det och inte något annat.

Efter jobb på kvällen så var det först buffè där man satte standarden för magläget under resan dvs gravid i typ fjärde månaden. Sedan blev det panoramabaren och kikandes på småfolk som dansade till eurotechno ala sent 90-tal. Vi kände inte igen alls men balkanfolket sjöng och diggade loss iaf:) Sen hamnade vi i "dancing palace". Inte så mycket palace för 3 st inte så sugna på att svänga sina lurviga i pardans på dansgolvet. Efter diverse nejtack till dans gav vi upp och smet därifrån för att ganska snart gå till hytti och somna. Klockan skulle ju ringa halv 6 nästa morgon;(

Torsdagen var jobb fram tills lunch då vi skulle ut och se Riga. Rundtur med buss och sedan till fots med guide. Kul att se stan lite. Dock så var det ju shopping som vi var sugna på. Lite mat och sen lite shopping som sagt. Många timmar senare tillbaka till maffiaskeppet då en av oss upptäcker att boardinkortet är borta. Panik hade hon och gick med gråten i halsen till båten. Hon försökte mentalt att förbereda sig på att få sova i tunnlarna med de hemlösa, drickandes koskenkorva tills vi dagen efter kunde återvända med ny båt och biljett till henne;) Dock så var det inga problem. Hon kom ombord och fick nytt kort så hon kom in i hytti. Dock så var vi nu ännu mer nojjiga för att någon kanske hade hittat hennes kort och nu skulle komma in till henne. Vi genomsökte hytten varje gång hon gick dit....tom tittade i de uppfällda sängarna som inte användes. Jag såg en balkandvärg på båten och tänkte att han nog kunde få plats där så det säkra före det osäkra, ha ha ha. Kvällen bjöd på trerätters och en massa vin.........Back to dancing palace dock utan uppbjudningar, kollandesshowen som faktiskt var bra. MJ musik och dans till det så självklart blev det diggi. Dock så var de andra trötta så ganska snart blev det hytti och sova.........Tydligen så var jag oxå trött för jag skulle bara lägga mig och sträcka ut mig lite och vips så vaknade jag och hade lixom somnat med kläder och allt;)

Morgonen fick vi sovmorgon till halv 7 för att sedan äta frukost och sen jobba lite till. Blev sen hämtade av mannen och de små. Leendet på stors läppar när dom svängde in på parkeringen kommer jag suga på länge. Lycka och värme i hjärtat. Tack min älskade för det!

Hemma blev det brutalt. Verkligheten efter över ett dygn med bara jag och mitt. Nu back to jag fast mest andra men kärleken vinner över det jobbiga trots allt. Dock så flydde jag på kvällen med vänner till uteserveringen på tegel och drack lite mer vin och öl. Ha ha får ju passa på när man är i gasen lixom;)

Fy fan vad trött jag är idag................

(fördomar om balkanfolket kan man ju lätt tro att jag har när man läser detta...och tyvärr så kan jag inte annat än att bara vara ärlig och säga att det är så......ändå är jag ju gift men en.....nästan iaf.....................Kärlek!)

2 kommentarer:

  1. Hahahaha! Men,,,, är inte du åksjuk??? Minns bara en liten kräk på väg till yxland med mina päron o vi lekandes i baksätet med barbie,,,, eller var det my little pony??? Fast det kanske var just leken som gjorde det, eller korven vi just ätit.... haha. höres i veckan.Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Ha ha det minns jag oxå men vi BÅDA satt med varsin kasse och kastade upp den där jävla korven;) Jag är fort åksjuk men det var inget gung tack å lov, dock så fixade jag lite gung själv ändå;)

    Puss å kram

    SvaraRadera