fredag 1 april 2011

Förkylning

Efter att ha pratat med barnläkarna nu i vår kommun så tänker jag coola ner mig. Det är inget fel på vår lilla. Han har inte lunginflammation och han har inte nedsatt immunförsvar. Han har virus på virus, thats it! Helt normalt för hans ålder. Skulle han vara allvarligt sjuk så skulle han stanna i växten och sitta som en urvriden trasa i knät på oss vilket han inte gör.

Jag ska sluta lyssna på folk runt om oss som ställer diagnoser. Nu har jag valt att lyssna på barnläkarna då jag känner förtroende för dom. Han är förkyld. Han har grym hosta vilket är jättevanligt hos dessa små. Snor och feber hör lixom oxå till. Thats it!

Det kommer att lugna sig när våren kommer. Då får vi en andningspaus innan det är dags för dagis och omstart med sjukdomar. Yippi!

Ibland måste man bestämma sig och välja vilken väg man ska ta. Jag gjorde just det och det känns bra. Skulle han bli sämre då får vi ta den oron då, inte nu.

Punkt!

3 kommentarer:

  1. Är ni oxå sjuka igen?? kan vi vara släkt månne ;-)

    SvaraRadera
  2. Det är den lille som är sjuk hela tiden. Dom andra två har oxå fått en släng men jag har klarat mig, peppar peppar....

    När sjutton ska vi ses då????

    Kram

    SvaraRadera
  3. snart hoppas jag :-)

    KRAM

    SvaraRadera