lördag 29 januari 2011

Drömresan är bokad!!!!

Den 23 maj händer det!!!! Så sorry la familia men mannens födelsedag firar vi i GREKLAND!!!

Vi börjar här en vecka för att sedan ta båten hit. Eller rättare sagt så flyger vi först till Skiathos och tar sedan båten över till Skopelos och sedan båten tillbaka till Skiathos. Detta blir lite av en drömresa. Grekland har vi länge pratat om och att få göra den här kombinationsresan ska bli fantastiskt underbart. En tredje ö kommer vi även att göra dagsutflykt till. Hotellet på Skiathos har jag fluktat på länge men det har alltid varit fullbokat. Tjejen som bokade resan hade bott på just det hotellet och lovade dyrt och heligt att bilderna inte ljög.

Villa Alexis på Skiathos

Sun Family Alkistis på Skopelos

Vi har pratat om Thailand men mannen tycker det är så obehagligt med alla kubmaneter och vi badar ju helst i havet plus att resan med barn är väldigt lång.

Denna gången blir det Grekland just för att vi längtat dit. Resan är kort, tar bara 3,5 timmar, priset var bra för oss 4 i två veckor. Trodde det skulle vara dyrare när man reste runt men icke.Det blir packa lätt i ryggsäckar a´la båtluffstyle. Ska bli spännande att se hur det går med 2 barn, dock så är ju stor ganska stor. Sa jag att Mamma Mia spelades in på ön Skopelos? Såklart därför jag ville dit:)

Idag är det exakt 114 dagar kvar...........

Oj vad jag längtar!

2 kommentarer:

  1. Jädrar så skönt och mysigt ni ska ha det!! :-)
    Jag båtluffade i Grekland 2003 och det är så förbannat fint!
    Jäklar vad jag svär då!!!! :-)

    Tusan vad trött jag är på kyla just nu... Sälen snart? ;-)

    SvaraRadera
  2. Mmmm jaaa sälen snart. Hoppas på att man uppskattar snön då vilket jag INTE gör här hemma just nu!!!!!

    Kramen

    SvaraRadera