lördag 27 mars 2010

Varför....

ska ungen vakna klockan 5 och inte vilja somna om??????? Det känns lixom inte riktigt ok faktiskt. Kanske när sommaren är här och man får se solen gå upp då kan det vara ok men inte nu....... Ha ha jag lär ju vara rätt ensam när jag efter en timme sätter mig på min stentrappa och dricker morgonkaffe. Då är alltså klockan 6.......

Liten är snuvig som sjutton, det bara rinner i näsan. Första gången man råkar ut för det med honom iaf. Arg som ett bi blir han när näsan ska torkas oxå. Han tar i och skriker så han blir helt röd i ansiktet, aslack verkligen. Han verkar trivas med att suga i sig snoret som faller ur men det kan inte hans mamma stå ut med alls. Kladd kan jag ta men nr 11 under näsan är så vidrigt för att vara helt ärlig. Finns det något äckligare än förkylda ungar som springer runt med gulgrönt snor under näsan? jag tror inte det. Ännu äckligare när dom kör en "rull upp med tungan slick bort med snor under näsan" och ändå så försvinner det inte såklart så den grejen är ju totalt onödig. Samma sak när dom kör med "så, nu ska jag smeta ut allt snor med min tröjärm så det finns i precis hela ansiktet" Vad är grejen med det då? Det funkar ju heller inte. Bläääääääää, nu mår jag illa på riktigt. Det värsta av allt är en del föräldrar som verkar helt oberörda av dessa ovan beskrivna tillstånd. Att torka snor är lixom inte deras grej......eller nåt....... Man kan väl tänka lite på andra. Ha ha och när vi nu är inne på äckliga saker så finns det en annan äcklig sak med barn och deras föräldrar. Detta har hänt mig en del gånger nere på öppnis tex. Någons barn har bajsat och bara att lokalisera detta får mig att må illa. Dock när det är konstaterat så är en del så otroligt avkopplade och säger att ja ja mamma eller pappa ska bara fika klart ELLER så är det en sån förälder som högt och ljudligt ska inför alla peka på att OJ HAR DU BAJSAT LILLA VÄN, OJ OJ OJ OJ, NU MÅSTE VI BYTA BLÖJA, bla bla bla, och tar sen väldigt god tid på sig att fånga skitungen och ta sig iväg för att just byta blöja. Åh det är ju så kul att göra ALLA uppmärksamma på ens egna barn oavsett situation..... tycker en del.....inte jag, iaf inte när det gäller äckelsaker. En annan snor tag i ungen och snabbt ut och ta bort skiten. Bajs är inte gulligt och inte snor heller, inte när det gäller andras ungar iaf;) och faktiskt inte när det gäller mina heller!

Åh nu är klockan kvart i åtta, dags för lunch? kaffe först. Idag är det lördag vilket innebär att jag får äta godis kakor och annat smarr. Har hållt mig hela veckan från allt onyttigt kombinerat med promenader. Så underbart skönt. Ikväll ska jag och några vänner in till stan och äta libanesmat och sen kanske ut någonstans. Hoppas min förkylning inte blir värre bara och hoppas att liten inte blir jättedålig. Gissar att mannen då mer än gärna vill ha mig hemma.......Och det kan han ju vilja iaf;)

Kaffe kaffe jättegoda kaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar