måndag 1 mars 2010

Måndag.......

men det är inte så märkvärdigt när man är hemma varje dag, förutom att mannen jobbar vilket ju är tråkigt:( Stor är hemma hela veckan och har sportlov. Får inte vara på dagis eftersom han följer skolåret???? Så långledigt blir det för honom eftersom vi på lördag ÅKER TILL FJÄLLEN!!!!!!! Äntligen så är vi här:) Snart om 5 dagar....... Denna resa skulle ha skett förra året men mannen ramlade och bröt armen 1 eller 2 veckor innan vi skulle åka så det blidde inget då såklart:( Men nu jäklar;) Ska bli såååå skönt med lite miljöombyte. Så skönt...........

Idag firar vi namnsdag här. Presentöppning på morgonen framför dagens namnsdag på bompa:) sen har vi haft postkontor med brevlådetömning i typ 2 timmar..... det var nämligen presenten, "barnens postkontor", en mkt uppskattad present:)

Jag sitter mest och är lite trött just nu i soffan. Liten har fått en ful liten ovana, nämligen att vakna kvart i 6 varje morgon och helt enkelt bara vägra att somna om. Så drygt, jag älskar att sova.....jag behöver sova.........är van att få sova.......MEN han sover hela nätterna iallafall och har gjort sen han var kanske 2 månader gammal så jag ska inte klaga alltför mycket. Jobbigt att vara så trött bara och eftersom jag bara dricker koffeinfritt kaffe så blir jag heller inte pigg av kaffet vilket man ju kunde ta till förut....men men, finns värre saker än så att gnälla över;) får lägga mig tidigare helt enkelt.

Helgen har varit snö snö och snögubbe. Tittat på mannen som skottat tak, haft migrän, haft familj på middag med världens sötaste lillkusse som igår blev hela 2 månader gammal:), samt en bio med bästaste vännen. Kollade på "farsan". Tycker han är hur skön som helst så jag gillade såklart filmen:) Idag ska vi till en dagiskompis som oxå är hemma och har sportlov. Jag ska bara sträcka ut mig................. lite i soffan............... först.......aaahhhhhhhh..............

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar