fredag 19 mars 2010

Noll koll.....

Var och lunchade med en kompis i täby häromdan varpå hon berättade att hon skulle på kryddparty. Jaha, finns det sånt nu oxå tänkte jag och började genast gå igenom alla goda kryddor som kunde tänkas finnas på ett sådant....MMmmm färsk basilika, timjan, kanel, gurkmeja, tandoori.........När hon en stund senare nämnde det igen efter att jag frågat om vi skulle ses just den dagen så var jag ju tvungen att inflika humorn i det hela, nämligen att hon inte alls tycker om att laga mat ett endaste dugg ju.........Hon kollade på mig och började garva och sa att det inte handlar om kryddor som ska ätas utan andra "kryddor " för vardagen........Eh jaha ok då är jag med:) Du snackar dildoparty, ha ha ha ha sa jag ganska högt. Tyckte jag hörde hur tanten bakom satte i halsen, och såg hon inte lite blå ut i ansiktet när vi gick en stund senare???"!

Är dock glad att hon inte bjöd med mig. Jag kryddar gärna själv med det jag har hemma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar