söndag 14 mars 2010

Detta hände sen......

mannen kände sig konstig på kvällen, ont och spänd i magen och feber. Lillkusinen började få allvarliga problem med magen och uppförde sig kolikaktigt. Tisdag bidde det och mannen for till fjällendoktorn och fick diagnosen gallgångsinflammation och fick medicin som skulle lindra besvären. Farmor däckade i magsjuka och lillkussen fortsatte med kolik av och till:( Hans stackars oroliga föräldrar började fundera på att åka hem eftersom det inte riktigt är som i stockholm när det gäller sjukvård mm. Onsdagen var farmor forfarande lite krass men bättre, mannen forfarande feber mm och lillis blä i magenont:( Torsdagen så vaknade farfar och mådde illa och gick på toa var 10 minut, la sig sedan och låg hela dagen. Lillkusinen for hem med oroliga föräldrar som ville ha närmre än 12 mil till närmsta sjukhus, vilket är helt förståeligt. Plus att apoteket som låg bara 3 mil bort tydligen var stängt en dag mitt i veckan????? Fredagen kom och då var det min tur o däcka i magsjuka. Jag ville typ dö. Det är så jävla vidrigt!!!!! Mannen gallade vidare med ont, feber och raketpiller i rumpan. Stor som såg dessa konstaterade att "vilka stora raketer pappa har"..... Sen bidde det lördag och vi skulle hem?????!

Trots detta kaos så har jag haft så fantastiskt mysigt. Jag älskar min familj och jag älskar att umgås med dom. Jag har mått bra hela veckan bortsett från en halv dag med migrän och en dag med magsjuka. Inget ångest och inga andningsincidenter. Känns helt underbart.

Stor har gått i skidskola vilket gick över förväntan. Liten har blivit borskämd med uppmärksamhet hela veckan. Mannen har trots gallan trotsat och skidat lite grann. Jag har längdskidat med farfar en tur och plogat mig igenom barnbacken med stor:) Men framför allt så har jag kopplat av. Bara att gå ut och känna friden och njuta av den fina utsikten är som balsam för själen. Helt underbart. Oxå att få tillbringa lite mer tid med lillkussen och lära känna honom lite mer har varit jättekul. Såklart att träffa hans föräldrar oxå men mest liten såklart;) Har man sett honom så förstår man:) Dom for in när dom kom hem till akuten och fick diagnosen kolik. Även om det inte är kul så blir man ändå mer lugnad om någon kikat och känt så att det inte är något annat. Blev ordinerad minifon och semperdroppar. Lite massage på det så kommer magen att bli bra tror jag. Iallafall bättre:) Har ju gjort detta med båda mina och kul är det inte men som med allt annat så går det över även om det känns helt hopplöst när man är mitt upp i.

Nu sitter jag här i soffan med solbrillor på och bloggar. Japp det är sant, är sååå känslig för ljuset nu när solen står högre och skitsnön ligger kvar. Det blir helt enkelt för ljust för migränmammans ögon som mer än gärna signalerar till huvet att nu är det dags för migrän och det vill jag ju helst slippa. Mannen är på akuten nu och förhoppningsvis så får han hjälp på en gång. Liten sover. Ska tvätta, städa och sedan ut i solen och gå promenad. Måste ju passa på nu när magen faktiskt krympte under min magresa. Den är mindre men forfarande lite fladdrig så det är väl det som jag ska jobba bort nu;) I wish.........

Våren kommer väl nu......

1 kommentar:

  1. haha du skriver för roligt!! :-) Precis som du skriver så var det hur trevligt som helst trots allas magproblem. Lillkussen mår bättre nu och igår och idag har han inte haft ont så att han skrikit. Hoppas hoppas det förblir så.
    Däremot snackar han för fullt och det är såå mysigt att lyssna på honom.
    Hoppas att mannen din får hjälp nu med magen.
    Hörs i veckan ... KRAMAR

    SvaraRadera