söndag 14 mars 2010

Och dagen har vi.....

tillbringat utan mannen som varit på akuten hela dagen inte ett dugg visare. Jag och barnen har gått promenad i solen och knappt varken städat eller gjort något annat nyttigt. En vantjakt blev det eftersom min ena vante helt plötsligt var borta. Dock så hittade vi den hemma vid grindstolpen:) Kallt om händerna var det iaf. Väl hemma fick jag för mig att vi skulle grilla korv så in med ungarna i bilen till ica. När vi kom hem så insåg jag dock ett litet problem nämligen att hela tomten är totalt täckt med en halv meter djup snö dvs helt omöjligt att få upp vagnen på. Allt är ju lixom lite fint inramat med höga och breda upplogade vallar. Iaf så satte jag liten i en pulka och drog honom till grillen men han lessna såklart ganska snabbt så det blev in med barnen och lyckades få stor att mata liten med lite yogurt så jag kunde ut och snabbgrilla korvarna:) Gott blev det iaf. Nu sover liten och stor har just badat i en timme och jag kopplar av och väntar på mannen som förhoppningsvis kommer hem snart.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar