måndag 17 september 2012

Jag som ALLTID kan sova...

kan inte somna!

För mycket snurrar i mitt huvud. Det är begravning, jobb, plugg, renovering, umgänge, barn, skola, historia, saknad... Jag känner mig stressad fast inte stressad. Lugn men ändå med en gnagande stress inuti mig.

Självklart tar mormor upp stor del av mig och mina tankar vilket är helt normalt såklart. Det känns jobbigt samtidigt som det oxå är en tröst att hon har det bra med morfar nu. Det jobbigaste är allt som ska skötas runt omkring. Det absolut jobbigaste är att jag måste tillbringa tid med min mamma. Min mamma som lever i en helt annan värld. Min mamma som inte förstår att jag inte vill ha någon kontakt alls med henne. Min mamma som tror att bara för att vi har kramats en gång nu är " vänner" och att jag inte längre är "arg" på henne. Min mamma som inte förstår att det är många års händelser som lett fram till detta och inte endast den senaste i raden. Min mamma som är ett ufo från en annan planet och inte förstår.

Jag lovade mormor på sjukhuset innan hon gick bort att jag skulle försöka. Jag försöker och jag ska fortsätta försöka tills allt är klart. Men sen måste jag dra min gräns igen. Jag lever mitt liv och min mamma får leva sitt. Jag är alldeles för värdefull för att låta mig själv ätas upp av energitjuvar. Det är det hon är. En energitjuv. Hon med andra i min släkt. Jag behöver inte såna. Orkar inte med såna. Vill inte ha såna alls!

Just nu vill jag bara sova men huvet vill bara tänka. Imorgon är det tillbaka till verkligheten även om den gångna veckan såklart oxå bjudit på sådan. Livet stannar ju aldrig upp även om man själv gör det för ett tag. Mitt i allt kaos nämligen i torsdags så skrev jag prov på min fjärde kurs - psykologi. Jag hade en vecka på mig att läsa in den kursen och mitt i den veckan dog mormor. Jag åkte dit och var helt inställd på att faila och få göra om provet. Fick betyg på kursen i fredags - ett C igen!!! Hur det gick till vet jag inte. Förmodligen änglavakt av mormor. Mitt i allt kaos fick jag en liten glädjerusch iallafall vilket kändes oerhört bra.

Imorgon börjar nästa kurs - psykiatri 1 som håller på i fyra veckor. Jag kämpar på vidare. Kanske jag kan bryta C trenden med ännu bättre betyg... Vi får se. Känner mig dock ändå väldigt nöjd än så länge med vad jag presterat.

Nu MÅSTE jag försöka sova!

Natti



Bloggat från min ajfån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar