söndag 11 september 2011

Mitt alter ego

Mitt andra jag rakt översatt eller vad man säger.

Jag har tänkt mycket på lady gaga senaste dagarna och just hennes alter ego. Först blev jag helt förfärad;) när jag såg henne i sin mansutstyrsel och tyckte att det mest bara var otäckt. Sen började jag fundera på mig själv. Har jag ett alter ego? Jag kom fram till att jag faktiskt har det.

Lite då och då blir jag lixom förändrad. Jag tänker beskriva det som om kvinnligheten på något sätt sugs ur mig och kvar är ett lite hårt skal, inte hårt i sättet utan i utseendet. Jag känner mig som en man på ett sånt sätt att allt det som är kvinnligt på mig är borta. Allt är förfulat. Håret går inte att få till. Näsan är stor. Mascaran klibbar. Jag känner mig tjock och obekväm och inga kläder passar. Min röst låter bäng och jag kan fan knappt föra mig som en kvinna.

Jag vet, det låter helt sjukt. Jag kan inte beskriva det på något annat sätt än jag just känner. Kort och gott kallar jag det för en fuldag. Det tror jag att alla känner igen. Det tråkiga just nu bara är att min fuldag inte tar slut när dagen är över. Den håller i sig och det är så jävla jobbigt.

Jag har aldrig sett mig själv som söt, vacker eller snygg, verkligen inte alls. Visst har jag väl då och då haft stunder då jag tyckt att jag är ok men mestadels så tycker jag själv aldrig att jag duger riktigt. Jag ska inte skriva om det igen för det har jag gjort tidigare. Det jag egentligen bara ville komma fram till är att jag vill tacka lady gaga för att hon som en otäck man fick mig att inse att även jag har en sådan sida. Inte lika extrem men den finns där.

Nej jag är inte manshatare på något sätt men skillnaden mellan män och kvinnor är stor och jag skulle inte för allt i världen vilja byta och vara en man. Jag är så nöjd när det kvinnliga av mig strålar och jag känner mig glad över att vara en känslig omtänksam kvinna som vågar visa känslor. Hm, det där lät inte heller så positivt mot männen inser jag.....Skit samma, jag förstår vad jag menar iallafall.

Undrar om det skulle vara lättare att acceptera sitt alter ego om det fick ett namn?

Då skulle jag heta Tård med å. Det är ett skitfult namn och beskriver hela mitt jag just då. Typ, -nej älskling, hon är inte här idag. Idag är Tååård här hela jävla dagen, bara så du vet det!

Tård checkar ut för idag och hoppas på att snart vakna upp som en kvinnan igen!

4 kommentarer:

  1. Ha ha ha SÖREN??????

    Hette i prästen hemma det?

    Kram

    SvaraRadera
  2. I min dröm inatt var du sjukt snygg och jag fula ankungen! //CI

    SvaraRadera
  3. Hm, jadu, drömmar är ju oftast inte sanna:)

    Kram

    SvaraRadera