onsdag 28 september 2011

I mitt huve just nu.....

Vi har ju bestämt oss för att sälja. Vi väljer den sämsta tiden på länge. Typiskt oss.

Ett annat problem är att vi inte kan köpa något annat innan vi har sålt vårt. Banken är stenhård. Dom kan eventuellt i vissa fall bevilja att man köper innan man har sålt MEN då gör dom en beräkning där man ska kunna klara det dubbla boendet upp till ett år. Vem fan gör det då? Inte vi iallafall.

Drygt är nu att jag kan inte låta bli att kolla hemnet minst 5 gånger per dag. Nu finns några jag kan tänka mig. En som jag kan tänka mig mycket. Den kommer hinna gå innan vi ens har visat vårt. 10 okt fota sen visning den 23 oktober.

I min fantasivärld som jag lever i ibland så blir det budgivning på vårt hus. Vi får 200 000 över vårt som vi inte kan gå under pga av höjda lån sen köp. Sen hittar vi det vi vill ha. Dom vill flytta fort så vi kan flytta in typ den 1 dec och dom som köper vårt flyttar in den 15 december. Då har vi tid i 15 dagar och fixa eventuellt fix, kanske nån målning eller annat. Vi snackar radhus, bostadsrätt i nära område.

Vi är sååå trötta på fix. Vi vill inte fixa. Vi vill bo. Vakna på lördagsmorgonen och INTE ta på oss fixarkläder utan göra upp planer för vad vi ska göra tillsammans hela familjen, umgås med vänner, familj mm.

Okej, jag orkar inte ens skriva ner all skit som vi måste genomlida för att nå vårt mål. Första delmålet är fotograferingen, den är fokus just nu. Kortfattat så ägnas även följande helger till fix.

Annars så har jag sökt och fått ett extrajobb som timvikarie inom hemtjänsten i kommunen. Nästa vecka ska jag ha intro tis och ons samt tors kväll. Läskigt, jag har ingen aning om vad jag ger mig in på. Behöver dock extrapengar. Utöver det så ska jag även börja plugga på distans till undersköterska. Det är på gymnasienivå och jag har ju gymnasiekompetens så jag behöver bara läsa medicinämnena. Det kommer att gå bra och ska bli väldigt kul. Mitt stora mål är akutsjukvården men dessförinnan blir det nog några stopp på vägen. Hemtjänsten kändes som en bra start.

Annars är det denna vecka sjuk liten, sjuk man, jag och stor kämpar på med skola och jobb. Träningen har lidit lite och magen blivit fetare. Lite ångest där och även över huset. Tack o lov att jag har så underbara vänner som finns där och peppar och stöttar.

På fredag hoppas jag på en date med min syster som jag träffade senast när jag var typ 10 år. Vi har träffats totalt 2 ggr......Spännande ska det bli.

Checking out!

Natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar