onsdag 4 augusti 2010

Vilken härlig start på dagen?

Förutom att jag haft migrän och måddes skit när jag vaknade så nu två timmar senare har jag ätit frukost och slog upp DN och skulle läsa lite. Här är ett urval:

- Blodigaste månaden i Irak på 2 år! Sen invasionen 2003 har över 100 000 civila, alltså helt vanliga människor som jag själv dött! Det verkar inte finnas något som helst hopp att någonsin få landet på fötter igen! Uppmuntrande läsning. Som man visste tidigare så var invasionen i irak för att man skulle hitta massförstörelsevapen, vilket man inte gjorde, bara ett svepskäl för att USA skulle få kontroll över Iraks enda tillgång, nämligen oljan. Det enda bra enligt många var att Saddam dödades. Jag själv vet inte om det var bra eller dåligt. Landet verkar fortfarande befinna sig i helvetet!

Vidare i min läsning......

- Föräldrar låste sina barn ute som bestraffning. Pågick under hela deras uppväxt, idag är dom 17 och 19 år gamla. Dom blev ute oavsett väder, alltså även i snö och minusgrader, ibland i flera timmar!

- 16 årig pojke dömd för mord på jämnårig flicka. Han trodde hon var gravid och inte ville göra abort så han sparkade ihjäl henne!!!!

Finns hur mkt som helst mer men jag orkar inte skriva mer. Det jag undrar är hur sjutton man orkar börja sina dagar på detta sättet? På riktigt så fattar jag inte det! Självklart håller jag mig oxå uppdaterad på världen men inte att starta dagen på detta viset. Tycker det är helt sjukt med allt som händer och det är ju sällan som nyheterna är goda och gör oss glada. Så jag säger: Lägg ner dom där jävla skräpmorgontidningarna! Det är dom som gör alla människor så sura och trötta på vår väg till jobbet varje dag. Sätt på valsång i stereon och titta ut genom fönstret istället när du äter din frukost, eller kolla på bolibompa:) Där är det garanterat fritt från världens bekymmer. Det värsta som händer där är att stingo i fifi och blomsterfröna gör något dumt bus men det ordnar ju alltid upp sig tillslut:)

Nu ska jag ta på mitt klagoband och bara vara positiv resten av dagen!

Shalom

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar