lördag 28 augusti 2010

Sovmorgon:)

Liten sov till halv 8!!!!!! Såklart har jag varit lite småvaken sen 5 imorse och hållt tummen att han ska sova längre för att jag orkar inte gå upp. Bra där att man är avslappnad och verkligen utnyttjar sovmorgonen till fullo;)

Verkar som om att prickarna kanske lugnar ner sig nu. Febern på båda barnen verkar ha gett med sig iaf efter sådär en vecka eller nåt. Hoppas stor kan gå till skolan på måndag, det skulle kännas så skönt så man slipper fortsätta gå och oroa sig för att han ska hamna utanför mm.

Igår när vi var och handlade så föll min blick på nya nr av Amelia. Carina Berg var på omslaget och jag var såklart tvungen att köpa den. Förutom att hon är en av de snyggaste jag vet så gillar jag även henne som person. Reportaget om henne fick mig att gilla henne ännu lite mer. Hon känns så normal och jordnära. Hon viker inte ut sig som så många andra kändisar med sitt hem, sin man, sitt barn osv. Jag personligen är så jävla trött på alla kändismammor som viker ut sig och sina barn i tidningen Mama ideligen. Klämkäcka mammor som är tokstylade med små minikjolar, barn sittandes på höften, mm som minsann kan ta hand om 2 barn, turnera runt i sverige, ta hand om hemmet, you name it, och kan inte förstå "vanliga" mammor som ibland har svårt att hinna med sig själva. Jag skulle oxå hinna betydligt mer om jag oxå hade en nanny som tog hand om barnen. Åter till Carina:) Hon släpper inte in kameror i sitt hem, fotar inte barnen och är väldigt sparsam med att prata om sitt privatliv. Erkänner att hon inte gillar att laga mat och inte ens är speciellt bra på det heller. Bakar typ aldrig. Säger att hon går upp 6 på morgonen men är som en zombie i några timmar innan frukost vid 8. Kortfattat så känns hon äkta och det gillar jag. Har svårt för människor som är måna om en fin fasad och inte kan eller vågar säga som det verkligen är. Fan, jag tror jag och Carina skulle ha kul tillsammans:):):)

Nu ska jag gå ut i mitt välstädade kök, göra en cafe latte, skära mig en skiva av den där fantastiska kakan jag bakade i flera timmar igår, sen ska jag sjunka ner i min rena soffa som är helt fri från saker, göra en planering för dagen, planera för lördagens finmiddag som kommer bli helt fantastisk.....................:)

1 kommentar:

  1. Godmorgon!
    Hoppas att ni alla mår bättre. Jag står över MeandI imorgon då jag inte vill riskera att bli sjuk eller främst att S blir sjuk inför bröllop, dop och Turkiet.
    Ses i helgen!
    KRAM

    SvaraRadera